تقویت و مدیریت حافظه یکی از مهمترین فرایندهایی است که مغز ما می تواند انجام دهد ، چرا که از آن در ذخیره خاطرات و اطلاعات برای یادآوری بعدی استفاده می شود. بدون آن حافظه درست، ما به سادگی فراموش خواهیم کرد که چگونه بهترین و کارا ترین کارها را انجام دهیم و به هیچ وجه نمی توانیم خاطراتمان را به یاد بیاوریم.

چگونه می توان حافظه خود را تقویت کرد؟

سلامت نیوز: تقویت و مدیریت حافظه یکی از مهمترین فرایندهایی است که مغز ما می تواند انجام دهد ، چرا که از آن در ذخیره خاطرات و اطلاعات برای یادآوری بعدی استفاده می شود. بدون آن حافظه درست، ما به سادگی فراموش خواهیم کرد که چگونه بهترین و کارا ترین کارها را انجام دهیم و به هیچ وجه نمی توانیم خاطراتمان را به یاد بیاوریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، هرچه بزرگتر می شویم، شرایط شناختی مانند زوال عقل و آلزایمر تمایل به تأثیرگذاری بر عملکردهای حافظه مغز ما را دارند. البته حتما لازم نیست که با آلزایمر یا زوال عقل حافظه مان را از دست بدهیم و به پیری برسیم، چرا که استرس مداوم و یک سبک زندگی ناسالم به راحتی می تواند بر عملکرد مغز ما تأثیر بگذارند.

خوشبختانه، می توانیم به راحتی از زوال عقل جلوگیری کنیم و آنرا سالم و شاداب نگه داریم. بهترین نکاتی که برای حفظ سلامتی عقل به ما کمک می کنند شامل موارد زیر است:

مغز خود را با دستگاه های مونمونیک تیز کنید

 دستگاه های مونمونیک تکنیکی هستند که فرد می تواند از آن برای حفظ اطلاعات بهتر استفاده کند. طبق مطالعات اخیر، آنها می توانند به پیشرفت مغز کمک کنند. دلیل آن این است که اساساً مانند آموزش مغز عمل می کند و آن را مجبور می کند تا کار کند و اتصالات جدید شبکه شناختی را ایجاد کند. بنابراین پیش بروید و هر وقت ممکن است روشهای یادگیری را تنظیم کنید.

مرتباً ورزش کنید

بله درست است، منظورهمان ورزش بدنی است. در هر تحقیق، داشتن سبک زندگی بی تحرک همچنین می تواند منجر به از دست دادن حافظه شود. بنابراین از خانه بیرون بروید و ورزش کنید. چرا که هم برای ذهن و هم برای بدن مفید است.

انجام بازی های ویدئویی

نتیجه مطالعه جدید نشان می دهد که چگونه این تفریح ​​ها می توانند به بهبود عملکرد مناطق مختلف مغز مرتبط با حافظه در مغز کمک کنند، انجام بازی های ویدئویی برای ذهن خوب است. اما در انجام این بازی ها نباید بیش از زیاده روی کرد.

سبزیجات بخورید

خوردن سبزیجات می تواند به سلامتی شما و بدن شما کمک کند که شامل مغز نیز می شود. میوه و سبزیجات می توانند به کاهش استرس اکسیداتیو در مغز و همچنین به حفظ کارکردهای شناختی سالم مغز کمک کنند.

کاهش سطح استرس

استرس شدید و مداوم، به ویژه در سطوح بالا، به راحتی می تواند حافظه شخص را مختل کرده و به مهارت های شناختی او آسیب برساند. می توان با انجام مدیتیشن، صحبت کردن و پیاده روی یا با استفاده از روشهای کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی استرس را به کمترین میزان خود در شخص رساند.

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha