سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۸
کد خبر: 28805
سلامت نیوز : دبیر كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش هزینه‌های درمانی رابطه مستقیم با افزایش تورم سالانه دارد.

محمد ضابطی طرقی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینكه افزایش سالانه هزینه‌های درمانی رابطه مستقیم با افزایش تورم سالانه دارد، اظهار کرد: طرح دادن برای کاهش هزینه‌های درمانی به کیمیاگری می ماند.

وی با اشاره به ارتباط مستقیم افزایش هزینه‌های درمان با افزایش نرخ تورم افزود: با ارایه طرح‌های مختلف می‌توان مانع افزایش فرانشیز شد.

نماینده مردم نطنز، قمصر و بادرود تصریح کرد: بخشی از هزینه‌های درمانی به خدمات و لوازم پزشکی مربوط می‌شود و بخش دیگر مربوط به حقوق پرسنل پزشکی است، بنابراین وقتی سالانه در سطح جامعه افزایش هزینه آب و برق و گاز افزایش می یابد، مراكز درمانی که از این امکانات استفاده می‌کنند مجبور به افزایش هزینه‌های خدماتی خود می‌شوند.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به نیاز بیمارستان‌ها به تعویض هر چهار سال یكبار لوازم و تجهیزات پزشكی تصریح كرد: این امر نیازمند بودجه است و بودجه آن از هزینه‌هایی که از سوی مراكز درمانی برای درمان از بیماران دریافت می شود تامین می گردد.

ضابطی طرقی ادامه داد: افزایش سالانه قیمت مواد خوراكی و مصرفی، موجب افزایش سالانه دستمزد کادر پزشکی می‌شود که این افزایش هزینه‌ها بر هزینه درمان مردم نیز تاثیر مستقیم دارد.

دبیر كمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین با اشاره به افزایش 20 درصدی بودجه بهداشت و درمان كشور نسبت به سال گذشته افزود: این افزایش در شرایطی صورت گرفته كه نسبت به رشد بودجه عمومی سهم اندكی را به خود اختصاص داده است و براساس آنچه در برنامه پنجم توسعه تدوین و تصویب شده است باید10درصد از خالص وجوه هدفمند كردن یارانه‌ها در بودجه بهداشت و درمان سال90 دیده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha