دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
کد خبر: 288106

سه پایه اساسی در زندگی مشترک وجود دارد که هر یک از آن‌ها، کارکردهای خاص خود را دارد و نبود هر کدام از آن‌ها در زندگی مشترک باعث آسیب به کلیت و پایداری رابطه زن و شوهری خواهد شد.

دختر مورد علاقه‌ام با 3 پسر دیگر ارتباط داشت!

سلامت نیوز-*دکتر هادی غلام‌محمدی: سه پایه اساسی در زندگی مشترک وجود دارد که هر یک از آن‌ها، کارکردهای خاص خود را دارد و نبود هر کدام از آن‌ها در زندگی مشترک باعث آسیب به کلیت و پایداری رابطه زن و شوهری خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز، یکی از خوانندگان روزنامه خراسان نوشته است: می‌خواستم ببینم چه کار کنم که از بدبینی و بدگمانی رها شوم؟ پسری هستم ۲۳ ساله و مجرد که تمام شرایط ازدواج را دارم ولی به خاطر بدبینی نمی‌توانم فعلا پا پیش بگذارم. می‌ترسم همسرم به من خیانت کند؟ فرزند طلاق هستم و سال ۹۶ هم با دختری آشنا شدم که تصمیم به ازدواج گرفتیم. در مراحل خواستگاری بودم که فهمیدم با سه پسر به غیر از من نیز ارتباط داشته است.
 
پاسخ:

سه پایه اساسی در زندگی مشترک وجود دارد که هر یک از آن‌ها، کارکردهای خاص خود را دارد و نبود هر کدام از آن‌ها در زندگی مشترک باعث آسیب به کلیت و پایداری رابطه زن و شوهری خواهد شد. پایه اول تمایل یا همان عشق است که باعث می‌شود ما با استفاده از آن به همسرمان تمایل داشته باشیم و بخواهیم با وی ارتباط برقرار کنیم و احساس خوبی از بودن در کنارش داشته باشیم. پایه دوم صمیمیت است که باعث نزدیکی و احساس دوست داشتن و دوست داشته شدن می‌شود و در نتیجه از بودن در کنار همسرمان خوشحال خواهیم بود. پایه سوم، تعهد است که وجود آن عامل ایجاد اعتماد در زوج هاست و باعث می‌شود که رابطه چارچوب داشته باشد. البته نکته این است که مسئله شما پیدا کردن همسر متعهد نیست بلکه شما دچار طرحواره شک و بدبینی هستید و به عبارتی ترس دارید که نکند همسر آینده‌ام به من خیانت کند و این ترس و افکار منفی باعث می‌شود که شما احساس راحتی نداشته باشید و از ازدواج بترسید. با این مقدمه، چند توصیه به شما دارم.


 مشکل‌تان راه‌حل ساده‌ای ندارد
نکته مهم این است که شک و بدبینی با آن شکلی که بیان کردید، با راهنمایی و راه‌حل‌های ساده قابل حل نیست و نیاز به مشاوره و درمان دارد. این بدبینی و شک ریشه در افکار و باورهای منفی شما دارد و هرچند خودتان می‌دانید و درباره این شک آگاهی و بینش دارید ولی خارج از کنترل‌تان است و نمی‌توانید جلوی شک و سوءظن خودتان را بگیرید. پس در اولین فرصت مراجعه به روان شناس را در برنامه خود داشته باشید. روان شناس در یک فرایند و با بهره‌گیری از تکنیک‌ها و... به شما کمک خواهد کرد.


 با دوستان متاهل‌تان هم صحبت شوید
با این حال و در قدم اول، شما باید دست از منفی‌بافی بردارید. هم صحبتی با دوستان و آشنایان متاهل‌تان که زندگی مشترک موفقی دارند، کمک زیادی در این حوزه به شما می کند. نگاه کردن با عینک بدبینی به دیگران، فقط شک‌تان را بیشتر خواهد کرد. در ضمن، شما در سنی هستید که باید هرچه زودتر برای رفع این مشکل اقدام کنید تا فرصت یک ازدواج موفق را از دست ندهید.


 درمان مشکل‌تان را جدی بگیرید
دلیل اصرارم برای رفع مشکل‌تان قبل از تاهل این است که شک و بدبینی در زندگی مشترک به آسیب‌هایی می انجامد از جمله این‌که باعث می شود بخواهید بیش از حد همسر آینده‌تان را کنترل کنید که به خودی خود می‌تواند حال طرف مقابل را بد کند. نکته دیگر این که، بدبینی منجر به جزئی‌نگری و در نتیجه کلافگی خود و همسرتان می‌شود. شک داشتن می‌تواند زمینه ساز تهمت و توهین شما به طرف مقابل شود و رابطه در این حالت آسیب جدی می‌بیند. در نتیجه این‌که  ازدواج با داشتن این حجم از شک و سوءظن، محکوم به شکست است.
*مشاور خانواده

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha