کارشناس سازمان هواشناسی از آغاز بارش‌های تهران به صورت برف و باران از فردا خبر داد.

آغاز بارش‌های تهران به صورت برف و باران از فردا

سلامت نیوز:کارشناس سازمان هواشناسی از آغاز بارش‌های تهران به صورت برف و باران از فردا خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی  با اشاره به شرایط جوی کشور طی روز‌های آینده، گفت: امروز با ورود سامانه بارشی در غرب کشور در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در کرمانشاه، همدان، لرستان و ایلام بارش برف و باران شروع می‌شود.

وی با بیان اینکه برای مناطقی از شمال غرب، جنوب غرب و مرکز بارش‌های پراکنده رخ خواهد داد، افزود: امروز در سواحل دریای خزر و شمال شرق هم بارش پراکنده خواهیم داشت.

نقشینه ادامه داد: فردا شدت بارش‌ها به صورت برف و باران در ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، شمال فارس و جنوب اصفهان پیش بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه برای شمال بوشهر به شکل رگبار و رعد و برق بارش‌ها شدت پیدا می‌کند، افزود: پنج شنبه در دامنه‌های البرز مرکزی ابتدا بارش‌های پراکنده آغاز می‌شود و جمعه در سیستان و بلوچستان و هرمزگان بارش و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: به تدریج سامانه بارشی از سمت شرق خارج می‌شود و موج دیگری از بارش‌ها جمعه از سمت شمال غرب به شکل برف و با کاهش دما برای آغاز خواهد شد.

نقشینه با بیان اینکه بارش برف در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه و شمال ایلام پیش بینی می‌شود، گفت: نفوذ جریانات سرد شمالی روی دریای خزر، کاهش دما و بارش را برای سواحل دریای خزر آغاز خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه شنبه فعالیت سامانه بارشی در غرب و جنوب غرب تداوم پیدا می‌کند، تصریح کرد: برای سواحل شمال در شمال و شمال شرق نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه خلیج فارس تا روز پنج شنبه مواج است، گفت: دریای عمان و دریای خزر نیز تا جمعه مواج هستند.

نقشینه با اشاره به وضعیت جوی تهران، افزود: امروز آسمان تهران کمی ابری و تا نیمه ابری همراه با مه صبحگاهی و در برخی ساعات غبار محلی پیش بیینی می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشینه دمای مهرآباد ۵ و کمینه دما منفی ۲ درجه پیش بینی می‌شود، گفت: فردا شب بارش‌های تهران به صورت برف و باران آغاز می‌شود و پنج شنبه صبح نیز بارش برف و باران خواهد داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی با تاکید بر اینکه بندرعباس با دمای ۲۵ درجه گرم‌ترین و شهرکرد با دمای منفی ۱۱ درجه سردترین مراکز استانی بوده اند، افزود: شاخص کیفیت ۱۱۶ بوده و اکنون وضعیت هوا ناسالم برای گروه‌های حساس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha