چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 28812
سلامت نیوز : فوق تخصص شبکیه چشم گفت: بیماری آب مروارید مهمترین عامل نابینایی و کم بینایی در ایران است که با تغذیه مناسب و استفاده از عینک آفتابی در نور شدید،می توان تشکیل آن را به تعویق انداخت.
دکتر هرمز شمس،فوق تخصص شبکیه چشم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:آب مروارید مهمترین عامل کم بینایی و نابینایی در ایران است که در اثر پیرشدن سلول های عدسی چشم ایجاد می شود.

وی گفت:در بیماری آب مروارید،عدسی چشم شفافیت خود را از دست می دهد که این امر باعث تاری و کاهش دید می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد:در بعضی موارد افراد خیلی دیر برای درمان اقدام می کنند که این باعث تشکیل آب سیاه (گلوکوم) و عوارض دیگری برای چشم می شود.

این متخصص تصریح کرد:آب مروارید در سنین 50 تا 60 سال شیوع بیشتری دارد و می توان با تغذیه مناسب مانند مصرف سبزیجات و میوه ها و موادی که حاوی آنتی اکسیدان هستند؛این بیماری را به تعویق انداخت.

شمس افزود:آب مروارید همچنین به دلیل ضربه شدید به چشم،مشکلات مادرزادی و نور زیاد آفتاب بوجود می آید و باید با استفاده از عینک آفتابی از این مشکلات جلوگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد:آب سیاه و بیماری های مادرزادی چشم که به علت ازدواج های نزدیک فامیلی ایجاد می شوند،از دیگر مشکلات چشمی شایع در ایران هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha