افزایش خطر مرگ و عود مجدد سرطان پستان پیامد ضعف سلامت فیزیکی در بهبود یافتگان این بیماری است.

سلامت نیوز : افزایش خطر مرگ و عود مجدد سرطان پستان پیامد ضعف سلامت فیزیکی در بهبود یافتگان این بیماری است.

به گزارش ایسنا، محققان مرکز سلامتی سندیگو با مطالعه وضعیت فیزیکی بهبود یافتگان سرطان پستان دریافتند افرادی که در وضعیت نامناسب بدنی و سلامت جسمی قرار دارند بیشتر در معرض عود مجدد بیماری یا حتی مرگ هستند.

طبق این مطالعه مشخص شد نجات یافتگان از سرطان پستان که دارای سلامت فیزیکی ضعیفی هستند احتمال برگشت سرطان و یا ابتلا به یک نوع سرطان سینه جدید در آنها 27 درصد بیشتر از سایر زنان است.

سلامت فیزیکی همچنین روی بازماندگان به هر صورتی اثرگذار بود بدین ترتیب که خطر مرگ در بین افراد دارای سلامت فیزیکی ضعیف به هر دلیلی 67 درصد بیشتر از سایرین بود.

محققان مرکز سلامتی مورس در سندیگو از اطلاعات حاصله از 3 مطالعه شامل پروسه های بعد از نجات یافتن از سرطان موسوم به ABC استفاده کردند و ارتباط سلامت فیزیکی و زنده ماندن را مورد تحلیل قرار دادند.

بر اساس این گزارش، امتیاز سلامت فیزیکی برای 9387 نجات یافته از سرطان سینه در مراحل اولیه بوسیله یک مطالعه چند منظوره بعد از تشخیص بیماری اندازه‌گیری شد این امتیاز سلامت فیزیکی شامل اطلاعاتی در خصوص چگونگی درک فردی از عملکردهای فیزیکی درد بدن و محدودیتهای ایجاد شده توسط مشکلات فیزیکی بود که حدود نیمی از زنان مورد مطالعه دارای یک امتیاز سلامت فیزیکی ضعیف بودند.

همچنین بر این اساس مشخص شد افراد با ضعف جسمانی، فعالیت کمتر و شاخص حجم بدن بیشتری داشتند و 64 درصد بیشتر از سایرین با مشکلات خواب درگیر بوده و 50 درصد بیشتر از سایرین دچار فشار خون بالا، دیابت و آرتروز بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha