سلامت نیوز : رییس اداره نظارت بر بهداشت و مواد غذایی و اماكن عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اعلام كرد، نظارت بر بهداشت، تهیه و توزیع مواد غذایی رستوران ها و اماكن عمومی كشور با حضور پنج هزار بازرس در فصل گرما تشدید می شود.
 
رضا غلامی در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به اینكه در فصل تابستان مردم به دلیل مصرف مواد غذایی غیربهداشتی، دچار بیماری های مختلف از جمله روده ای و عفونی می شوند، شیوه نامه تشدید فعالیت های بازرسان بهداشت محیط بر رستوران ها و اماكن عمومی به دانشگاه های علوم پزشكی سراسر كشور ابلاغ شد.
وی اظهار داشت: بر اساس این شیوه نامه، تمامی بازرسان بهداشت محیط موظف هستند در ساعات اداری، غیر اداری و تعطیلات با سركشی مكرر به مراكز تهیه و توزیع مواد غذایی ( رستوران های بین راهی، اماكن عمومی ) بر عملكرد این مراكز، نظارت دقیق تری داشته باشند.
غلامی ادامه داد: این مراكز در صورت ارتكاب به تخلف بهداشتی ابتدا با تذكر شفاهی مواجه می شود كه در صورت تكرار تخلفات با جریمه نقدی و در نهایت با پلمپ و تعطیلی روبرو خواهد شد.
این مقام مسوول در وزارت بهداشت با بیان اینكه در تابستان سال گذشته بیش از دو میلیون تن مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی معدوم شد، گفت: همچنین بیش از یك هزار و 500 مركز تهیه و توزیع مواد غذایی نیز با توجه به تذكرهای مكرر بازرسان بهداشت و تكرار تخلف، تعطیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha