سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
کد خبر: 288160

«خوردن گوشت زیاد نقرس می‌آورد» این حرفی بود که قبل‌تر می‌گفتیم؛ اما حالا مشخص شده است که نقرس ربطی به خوردن گوشت ندارد. افزایش اسید اوریک باعث این بیماری می‌شود؛ اما گوشت نخوردن مزایایی دارد که ما را وسوسه می‌کند کمتر گوشت بخوریم.

۹ راه برای اینکه کمتر گوشت بخوریم

سلامت نیوز: «خوردن گوشت زیاد نقرس می‌آورد» این حرفی بود که قبل‌تر می‌گفتیم؛ اما حالا مشخص شده است که نقرس ربطی به خوردن گوشت ندارد. افزایش اسید اوریک باعث این بیماری می‌شود؛ اما گوشت نخوردن مزایایی دارد که ما را وسوسه می‌کند کمتر گوشت بخوریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آشپزی خوب، از جمله مزایای کمتر گوشت خوردن؛ سلامت پوست، احساس شادابی و سبکی، کاهش کلسترول خون و افزایش کارکرد ژن‌های خوب است.

۱. استفاده از گوشت، به جای مزه غذا

بدن ما برای سالم ماندن، به گوشت و سبزیجات، با هم احتیاج دارد؛ اما بهتر است ما وعده‌های اصلی غذا را روی سبزیجات با حجم زیاد تنظیم کنیم و در کنارش کمی هم گوشت در کنار بشقاب برای مزه دار کردن وعده غذایی‌مان داشته باشیم.

۲. شام را مانند صبحانه بخورید

نسبت به سبک زندگی‌ای که دارید، شام را هم مانند صبحانه‌مان آماده ‌کنیم. منظور همان لقمه‌های کوچک و با فاصله از هم است. این روند غذایی باعث می‌شود که حجم کمتری غذا را در زمان بیشتری بخوریم و معده قبل از خواب، هضم کامل را انجام ‌دهد که دچار رفلکس معده نشویم.

۳. سبزیجات، شماره (۱) برنامه غذایی

سبزیجات را تنها به صورت سالاد و خام نخوریم که دل‌مان را بزند. می‌توانید سبزیجات را کباب، آب‌پز و بخارپز کنیم. در ضمن این موضوع که ما فقط از گوشت پروتئین دریافت می‌کنیم را هم فراموش کنید؛ زیرا که برخی از سبزیجات حتی از گوشت‌ هم بیشتر پروتئین دارند.

۴. سالاد را در آخر غذا نخورید

موضوع ترتیب غذایی خیلی مهم‌تر از آنی است که فکرش را ‌کنیم. به دو دلیل، اول سالاد را بخوریم؛ اول اینکه سبزیجات روند هضم را تسهیل می‌کنند و دوم، سالادی که بعد از گوشت میل می‌کنیم به دلیل زمان طولانی هضم گوشت در بدن فاسد می‌شود.

۵. از دانه‌ها استفاده کنید

حالا که قرار است از گوشت کمتری استفاده کنیم، بیشتر دانه‌ها را بشناسیم و بخوریم. دانه‌ها مواد معدنی و پروتئینی بدن‌مان را تامین می‌کنند.

۶. چاشنی گوشت به جای گوشت

ژاپنی‌ها جاشنی‌هایی به غذاهایشان اضافه می‌کنند که غذاهای بدون گوشت، طعم گوشت هم دارند. مواد غذایی زیر می‌توانند چاشنی گوشت به غذای‌مان بدهند:

    قارچ خشک‌شده
    گوجه خشک‌شده
    بادمجان کبابی
    آجیل

۷. توفو را امتحان کنید

«ایرنا زندگی» مقاله‌ای درباره توفو در نوشته که می‌توانید در اینجا بخوانید. حتما نباید وجترین بود تا پنیر توفو را امتحان کنیم. توفو را می‌توانیم در سوپ و به صورت کبابی نیز امتحان کنیم.

۸. وجترین یک روزه‌ باشیم

سعی کنیم در هفته دست کم یک روز را وجترین باشیم. این به آنزیم‌های بدن ما کمک می‌کند تا بیشتر با سبزیجات سازگار شوند و هفتگی پاک‌سازی سموم را از بدن انجام دهیم.

۹. تنوع را در غذا حفظ کنید

تنوع در غذا خیلی مهم است. اولین اصل باید روی تازگی و تنوع غذاهایتان باشد که هم مواد مورد نیاز بدن‌مان تامین شود و هم میل بیشتری برای ادامه این رژیم داشته باشیم. در روز اول این رژیم خودتان متوجه فرق‌هایی که با روزهای قبل دارید، می‌شوید. پس خودمان به تداوم حال خوب‌مان کمک کنیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha