سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
کد خبر: 288161

گروهی از ۱۰۰ متخصص با بررسی‌های متعدد، اقدماتی را که می‌توان با استفاده از آنها، قلب و استخوان‌های خود را حتی در دوران پیری سالم نگهداشت، توصیه کرده‌اند.

چند توصیه کلیدی برای سلامت قلب و استخوان‌ها

سلامت نیوز: گروهی از ۱۰۰ متخصص با بررسی‌های متعدد، اقدماتی را که می‌توان با استفاده از آنها، قلب و استخوان‌های خود را حتی در دوران پیری سالم نگهداشت، توصیه کرده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین از دیلی‌میل، کارشناسان روش‌های برای حفظ قلب و استخوان‌ها توصیه‌کرده‌اند که در ادامه به برخی از آنها اشاره شده است:

سالم نگهداشتن استخوان‌ها

۱. هفته‌ای دوبار خریدهایتان را بدون استفاده از خودرو انجام دهید. این کار تراکم استخوان و سلامت مفاصل را بهبود بخشیده و ماهیچه‌ها را در بهترین حالت قرار می‌دهد.

۲. دوبار در روز، ۲۰ دفعه حرکت ورزشی «بشین و پاشو» را انجام دهید. این حرکت، قدرت زانو و مفصل ران را حفظ می‌کند.

۳. با مصرف موزهای متمایل به رنگ سبز، باکتری‌های خوب روده را افزایش دهید در نتیجه جذب کلسیم مورد نیاز بدن را بهبود بخشید.

۴. با استفاده از پنجه‌های پا از پلکان بالا روید. این کار ماهیچه‌های ساق پا را تقویت می‌کند. همچنین می‌توانید هنگام مسواک زدن روی یک پا بایستید تا پاهایتان به‌مرور قوی ‌شوند.

سالم نگهداشتن قلب

۱. یک یا دو وعده از غذای روزتان را کم کنید. این کار کمک می‌کند که حساسیت بدن به انسولین بهبود یافته و از خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی کاسته شود.

۲. پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری تا محل کار (در صورت امکان) می‌تواند به سلامت قلب‌تان کمک کند. البته مراقب باشید این فعالیت‌ها را در هوای آلوده انجام ندهید که خطر ابتلا به ناراحتی‌های قلبی را افزایش می‌دهد.

۳. از ورزش‌های سنگین، مانند ورزش‌های «اولتراماراتون»، دوری کنید. این نوع ورزش‌ها موجب ضربان نامنظم قلب و در نتیجه ابتلا به بیماری قلبی می‌شوند

۴. در روز یک فنجان چای سیاه یا سبز بنوشید. این نوشیدنی‌ها به دلیل دارا بودن آنتی‌اکسیدان می‌توانند جلوی صدمات سلولی و در نتیجه ابتلا به بیماری قلبی را بگیرند.

از توصیه‌های دیگر این کارشناسان می‌توان به مصرف برخی میوه‌ها مانند زغال اخته یا سبزیجاتی مانند بادمجان، مصرف کم نمک و کنترل فشار خون اشاره کرد

به گزارش خبرآنلاین، با روش‌های فوق می‌توانید حتی در دوران کهنسالی، قلب و استخوان‌های سالمی داشته باشید.

منبع:dailymail

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha