سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
کد خبر: 288173

فلوشیپ بیماری‌های قرنیه و خارج چشمی در چهارمحال و بختیاری انجام ورزش، اقدام برای بارداری و بلند کردن اجسام سنگین را برای فردی که عمل لیزیک چشم انجام داده، بلامانع دانست و گفت: یکی از عوارض این عمل، برگشت بیماری و گشادی قرنیه است، البته اگر شرایط قبل از عمل کاملا کنترل شده باشد، این برگشت صورت نمی‌گیرد.

عمل لیزیک چشم عوارضی دارد؟

سلامت نیوز: فلوشیپ بیماری‌های قرنیه و خارج چشمی در چهارمحال و بختیاری انجام ورزش، اقدام برای بارداری و بلند کردن اجسام سنگین را برای فردی که عمل لیزیک چشم انجام داده، بلامانع دانست و گفت: یکی از عوارض این عمل، برگشت بیماری و گشادی قرنیه است، البته اگر شرایط قبل از عمل کاملا کنترل شده باشد، این برگشت صورت نمی‌گیرد.

به گزارش سلامت نیوز، سید عزت‌الله معمارزاده در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص انجام عمل لیزیک چشم، اظهار کرد: فرد باید نخست برای عمل لیزیک تمایل داشته باشد، سپس با مراجعه به پزشک معاینات کلینیکی و پاراکلینیکی ( تصویر برداری‌های لازم) را انجام دهد و چنانچه در این معاینات شامل سن، شغل، بارداری مشکلی وجود نداشته باشد، فرد برای عمل آماده می‌شود.

این استادیار دانشگاه با تاکید بر اندازه‌گیری دقیق‌ ضخامت قرنیه در اعمال پاراکلینیکی گفت: ضخامت قرنیه در قسمت مرکزی حدود ۵۰۰ تا ۵۵۰ میکرون یا نیم‌میلی‌متر است که اگر بیمار دارای شماره چشم بالا، آستیگماتیسم نامنظم و کراتوکونوس یا قوز قرنیه باشد، عمل لیزیک چشم برای او صورت نمی‌گیرد.

وی بیان کرد: پس از انجام عمل فرد می‌تواند فعالیت‌های روزمره خود را انجام دهد، به شرط آن‌که معیارهای قبل از عمل بررسی شده باشد.

 معمارزاده با اشاره به رعایت نکات پس از عمل، اظهار کرد: عموما توصیه می‌شود که تا مدتی فرد از عینک آفتابی استفاده کنند، بانوان حداقل تا یک هفته لوازم آرایشی مصرف نکنند و با توجه به این‌که یکی از عوارض این عمل خشکی چشم است از قطره اشک مصنوعی با تجویز پزشک متخصص استفاده شود.

این فلوشیپ بیماری‌های قرنیه انجام ورزش، اقدام برای بارداری و بلند کردن اجسام سنگین را برای فردی که عمل لیزیک چشم انجام داده، بلامانع دانست و گفت: یکی از عوارض این عمل، برگشت بیماری و گشادی قرنیه است، البته اگر شرایط قبل از عمل کاملا کنترل شده باشد، این برگشت صورت نمی‌گیرد، در موارد اندک نیز بیماران خاص در هنگام رانندگی در زمان شب ممکن است هاله‌هایی اطراف نور ببینند.

معمارزاده ادامه داد: در صورتی که ضخامت قرنیه فرد به اندازه کافی باشد، فرد می‌تواند دوباره این عمل را انجام دهد.

این مدرس دانشگاه مراقبت‌های پس از عمل را تجویز داروهای کورتون و آنتی‌بیوتیک تا مدت کوتاه و در برخی موارد استفاده از لنزهای تماسی از ۶ الی ۷ روز برای ترمیم زخم‌های ایجاد شده عنوان کرد.

وی عفونت چشم پس از عمل را نادر دانست و خاطرنشان کرد: در صورت بروز عفونت، با تجویز دارو توسط پزشک این بیماری قابل کنترل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha