سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
کد خبر: 288177

یک متخصص گوش، حلق و بینی گفت: عفونت مزمن گوش میانی بر اثر سوراخ کردن گوش به وجود می‌آید.

چرا گوش‌هایمان عفونت می‌کند؟

سلامت نیوز: یک متخصص گوش، حلق و بینی گفت: عفونت مزمن گوش میانی بر اثر سوراخ کردن گوش به وجود می‌آید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا؛ محمد پورحاجی غلامی، متخصص گوش، حلق و بینی  اظهار کرد: گوش انسان به سه بخش داخلی، میانی و خارجی یا شناگر تقسیم می‌شود.

او ادامه داد: رایج‌ترین عفونت گوش، عفونت "گوش شناگر یا خارجی" است که برای پیشگیری از این عارضه باید از تمیز کردن گوش به وسیله گوش پاک کن‌ها خودداری کرد حتی اگر افراد وسواسی هستند.

رایج ترین دلیل عفونت گوش را بیشتر بشناسید

این متخصص گوش، حلق و بینی بیان کرد: نوع دیگر عفونت گوش، "عفونت گوش میانی" است که این نوع عفونت خود به دو بخش عفونت حاد و عفونت مزمن گوش تقسیم می‌شود.

عوامل و درمان خروپف چیست؟

او درباره عفونت حاد گوش اظهار کرد: این نوع عفونت بیشتر در کودکان ۸ تا ۱۰ سال دیده می‌شود و بیشتر کودکان حداقل یک بار یا چند بار دچار این عفونت شده‌اند.

این متخصص گوش، حلق و بینی افزود: نوع دیگر عفونت گوش میانی، عفونت مزمن است که بیشتر با سوراخ کردن گوش به وجود می‌آید.

حاجی غلامی درباره عفونت گوش داخلی تصریح کرد: این نوع عفونت در افراد کمتر رخ می‌دهد و با علائمی همچون ناشنوایی بیش از اندازه، سرگیجه و ... قابل تشخیص است. افرادی که با این نشانه مواجه شدند حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنند. این نوع عفونت سبب بستری شدن بیماران می‌شود.

این متخصص گوش، حلق و بینی درباره راه‌های درمان این عارضه بیان کرد: زمانی که افراد با عفونت گوش خارجی مواجه شدند باید به مدت یک هفته از حمام رفتن دوری کنند، همچنین افرادی که شناگر هستند تا چند وقت از استخر نروند. این افراد با نظرات پزشک می‌توانند از قطره  آنتی بیوتیک استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha