چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵
کد خبر: 288180

لختگی خون و واریس سیاهرگ‌ها که مانع از جریان پیدا کردن خون در عروق می‌شود می‌تواند با عوارضی برای سلامتی همراه باشد.

نکاتی برای حفظ سلامت عروق

سلامت نیوز:لختگی خون و واریس سیاهرگ‌ها که مانع از جریان پیدا کردن خون در عروق می‌شود می‌تواند با عوارضی برای سلامتی همراه باشد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، دکتر «چلسیا دورسی» از دانشگاه شیکاگو به نکاتی اشاره کرده که با کمک آن‌ها می‌توان سلامت عروق خونی را حفظ کرد و بهبود بخشید.


امکان لخته شدن خون در عروق در تمامی سنین وجود دارد و بیمارانی که برای مدت زمان طولانی بستری هستند و زنانی که از قرص‌های ضدبارداری مصرف می‌کنند بیشتر در معرض این عارضه قرار دارند. همچنین بیماری واریس بیشتر در میان جوانان شایع است و زنان دو برابر بیش از مردان در معرض این بیماری قرار دارند. علاوه بر این، مشکلات عروقی از قبیل تصلب شرایین با بالا رفتن سن افزایش پیدا می‌کند.


دو فاکتور ژنتیک و سبک زندگی بر سلامت عروق و رگ‌ها تاثیر می‌گذارند. به طور مثال، رایج‌ترین فاکتور خطرزا در واریس سیاهرگ‌ها، سابقه خانوادگی ابتلا به این عارضه، ایستادن برای طولانی مدت و بارداری‌های متعدد است.


به گفته این متخصص با استفاده مرتب از جوراب واریس و بالا نگه داشتن پاها می‌توان بیماری‌های مرتبط با عروق را از قبیل واریس سیاهرگ‌ها تسکین یا احتمال بروز آن را کاهش داد.


به گزارش هلث‌دی نیوز، همچنین رعایت رژیم غذایی مناسب برای قلب و حفظ وزن سالم برای سلامت عروق و شریان‌ها نیز مفید است.
در عین حال پیشگیری/کنترل دیابت و فشار خون، استفاده از داروهای کاهنده کلسترول و خودداری از استعمال سیگار از راهکارهای موثر دیگر برای حفظ سلامت عروق هستند.

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha