مطالعه اخیر نشان می دهد مصرف بیش از حد پروتئین خطر مرگ و میر ناشی از سرطان را افزایش می دهد.

بین مصرف پروتئین و مرگ های سرطانی ارتباط وجود دارد

سلامت نیوز:مطالعه اخیر نشان می دهد مصرف بیش از حد پروتئین خطر مرگ و میر ناشی از سرطان را افزایش می دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، نتیجه مطالعه اخیر محققان نشان می‌دهد مصرف بیش از اندازه پروتئین ریسک مرگ ناشی از سرطان را تا ۴ درصد افزایش می‌دهد.


همچنین نتایج نشان می‌دهد مصرف بیش از حد پروتئین ریسک مرگ را تا ۷۴ درصد افزایش می‌دهد و احتمال مرگ ناشی از دیابت را هم تا چندین برابر بیشتر می‌کند.


با این حال پروتئین یکی از سه ماده مغذی اصلی موردنیاز بدن است که علاوه بر افزایش روند رشد و ترمیم بافت‌ها، به ساخت و حفظ توده عضلانی کمک می‌کند. از اینرو باید مقدار کافی پروتئین در رژیم غذایی گنجاده شود.


طبق توصیه کارشناسان، ۱۰ تا ۳۰ درصد مصرف کل کالری روزانه باید شامل پروتئین باشد. به عنوان مثال اگر مصرف روزانه کالری شما ۱۵۰۰ است، انرژی بدست آمده از پروتئین تان باید بین ۱۵۰ تا ۴۵۰ کالری باشد.


برخی متخصصان هم توصیه می‌کنند که باید ۰.۸ گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم از بدن در روز مصرف شود. بدین منظور باید وزن بدن در عدد ۰.۸ ضرب شود. به عنوان مثال برای فردی با وزن ۷۵ کیلوگرم، میزان پروتئین مصرفی روزانه اش ۶۰ گرم خواهد بود.


اما در مورد افراد پرفعالیت نظیر ورزشکاران، میزان مصرف ۱.۲ تا ۱.۷ گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن توصیه می‌شود.
همچنین طبق برخی توصیه‌ها، میزان پروتئین مصرفی برای مردان ۵۶ گرم و برای زنان ۴۶ گرم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha