کارشناس سازمان هواشناسی از افت دما برای اکثر مناطق کشور خبر داد و گفت: سامانه جدید بارشی به زودی وارد کشور خواهد شد.

پیش بینی افت دما برای اکثر مناطق کشور/کیفیت هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم است

سلامت نیوز:کارشناس سازمان هواشناسی از افت دما برای اکثر مناطق کشور خبر داد و گفت: سامانه جدید بارشی به زودی وارد کشور خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی  با اشاره به شرایط جوی کشور طی روز‌های آینده، گفت: برای نیمه غربی کشور امروز بارش برف و باران پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه برای سواحل دریای خزر، خراسان رضوی، خراسان شمالی، جنوب کرمان نیز بارش پراکنده پیش بینی می‌شود، افزود: امروز در پاره‌ای از نقاط در جنوب و جنوب غرب و استان هرمزگان رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد.


گودرزی با تاکید بر اینکه پنج شنبه شدت بارش‌ها از سمت غرب کاهش یافته و به تدریج نیمه شرقی کشور را در بر می‌گیرد، تصریح کرد: این سامانه اوایل روز جمعه نیز از نوار شرقی کشور خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه برای پنج شنبه در بیشتر مناطق کشور بارش پیش بینی می‌شود، گفت: بارش در شرق و جنوب شرق شدید‌تر خواهد بود و جمعه مجددا سامانه بارشی جدید از شمال غرب وارد کشور شده و شمال غرب و غرب و سواحل دریای خزر و دامنه‌های البرز بارش را تجربه خواهند کرد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با تاکید بر اینکه افت محسوس دما در نیمه شمالی کشور پیش بینی می‌شود، افزود: یک شنبه در برخی نقاط شرق و جنوب کشور بارش باران پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه خلیج فارس تا روز پنج شنبه مواج است، گفت: دریای عمان و دریای خزر نیز تا جمعه مواج هستند.گودرزی ادامه داد: امروز آسمان تهران کمی ابری و تا نیمه ابری همراه با مه صبحگاهی و در برخی ساعات بارش باران و برف پیش بینی می‌شود.

وی افزود: اردبیل با دمای منفی ۱۲ درجه سردترین و بندرعباس با دمای ۲۵ درجه گرم‌ترین مراکز استانی هستند.کارشناس سازمان هواشناسی همچنین یادآور شد: شاخص کیفیت هوای تهران امروز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha