رئیس اداره آتش‌نشانی پردیس: این پیرمرد هفتادوپنجساله، چهار روز پیش به درون چاه سقوط کرده بود. اما خوشبختانه این چاه خشک و خالی بود، وگرنه نمی‌توانست در آنجا دوام بیاورد. وقتی موضوع به ما اطلاع داده شد، بلافاصله یک تیم پنج نفره به محل اعزام شد. وقتی رسیدیم یک کارگر افغان به چاه رفته بود. بلافاصله عملیات آغاز شد. درنهایت این مرد را آتش‌نشانان پردیس نجات دادند

ماجرای گرفتاری رئیس کارخانه در چاه

سلامت نیوز:رئیس اداره آتش‌نشانی پردیس: این پیرمرد هفتادوپنجساله، چهار روز پیش به درون چاه سقوط کرده بود. اما خوشبختانه این چاه خشک و خالی بود، وگرنه نمی‌توانست در آنجا دوام بیاورد. وقتی موضوع به ما اطلاع داده شد، بلافاصله یک تیم پنج نفره به محل اعزام شد. وقتی رسیدیم یک کارگر افغان به چاه رفته بود. بلافاصله عملیات آغاز شد. درنهایت این مرد را آتش‌نشانان پردیس نجات دادند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شهروند ،چهار روز بدون آب و غذا در اعماق ٢٠متری زمین حبس شد. پیرمردی که مثل هر روز به محل کارش می‌رفت اما یک چاه بدون درپوش فلزی او را گرفتار کرد.هرچه فریاد زد و کمک خواست فایده نداشت. خانواده‌اش آن بیرون به دنبالش می‌گشتند و خودش در اعماق زمین فریاد می‌زد. چند روز صدای کمک خواهی‌اش به کسی نرسید تا اینکه صدای فریادهایش به ناله تبدیل شد. دیگر جانی در بدنش نمانده بود. توانش را از دست داده بود. پیرمرد تنومند و درشت اندام، هرچه مقاومت کرد، باز هم چیزی نمانده بود که در چاه ٢٠متری جان بدهد.

اما درنهایت صدای ناله‌هایش شنیده شد. این مرد هفتادوپنجساله را مردم و نیروهای آتش‌نشانی بعد از چهار روز زنده از چاه بیرون آوردند. جمعه صبح بود که پیرمرد به سمت کارخانه‌اش در منطقه صنعتی کمرد شهر پردیس به راه افتاد. از تهران عازم پردیس شد. مسیر هر روزش بود. هوا سرد بود و سوز زیادی داشت. نزدیک کارخانه‌اش شد و به آنجا رفت. می‌خواست به سوله‌اش برود.

اما دیگر کسی این پیرمرد را ندید. دوربین‌های مداربسته تصاویر او را نزدیک کارخانه ثبت کردند و این آخرین باری بود که پیرمرد دیده شد. بعد از آن خانواده‌اش جست‌وجوهای خود را شروع کردند. هیچ سرنخ یا نشانه‌ای از این پیرمرد نبود. خانواده‌اش از طریق دوربین‌های مداربسته کارخانه‌های منطقه پی به حضور او در همان حوالی بردند. بر اساس فیلم دوربین‌ها، پیرمرد از مقابل کارخانه عبور کرده بود اما برگشت او ثبت نشده بود. این نشان می‌داد که مرد میانسال به کارخانه‌اش رسیده اما همان حوالی ناپدید شده بود.

پسرانش ساعت‌ها به دنبالش گشتند. خانه به خانه جست‌وجو کردند. ولی هیچ ردی از پدرشان نبود. هوا سردتر از روزهای دیگر شد. برف همه جا را سفید پوش کرد اما باز هم خبری از پیرمرد نشد. یک روز، دو روز، سه روز و در نهایت چهار روز گذشت. اما نه نشانه‌ای از آدم‌ربایی وجود داشت و نه اتفاق تلخی در آن حوالی رخ داده بود.

با این حال جست‌وجوها به هیچ نتیجه‌ای نرسیده بود. تا اینکه دوشنبه غروب، درحالی‌که هوا تاریک شده بود، صدای فریادهای مردی رهگذر، کارگران کارخانه پیرمرد را به بیرون کشاند. گمشده پیدا شده بود.

این رهگذر صدای ناله‌هایی را از درون چاه شنیده بود. یکی از کارگران برای نجات مصدوم وارد چاه و با رئیسش مواجه شد. مهدی درفکی، رئیس اداره آتش‌نشانی پردیس، درباره عملیات نجات این پیرمرد به خبرنگار ما گفت: «این پیرمرد هفتادوپنجساله، چهار روز پیش به درون چاه سقوط کرده بود. اما خوشبختانه این چاه خشک و خالی بود، وگرنه نمی‌توانست در آنجا دوام بیاورد.

وقتی موضوع به ما اطلاع داده شد، بلافاصله یک تیم پنج نفره به محل اعزام شد. وقتی رسیدیم یک کارگر افغان به چاه رفته بود. بلافاصله عملیات آغاز شد. درنهایت این مرد را آتش‌نشانان پردیس نجات دادند. درواقع پیرمرد مصدوم، ساکن منطقه صنعتی کمرد نبود و خانواده او از چهار روز پیش در منطقه به دنبال او می‌گشتند. پس از جست‌وجو در محدوده، صدای ناله او از داخل چاه شنیده شد و با ما تماس گرفتند.

تیم پنج نفره عملیات امدادونجات آتش‌نشانی طی ٥٣دقیقه مصدوم بی‌رمق و نیمه‌جان را از درون چاه نجات دادند. پیرمرد درشت اندام و تنومند بود. برای همین توانسته بود بدون آب و غذا در آن چاه دوام بیاورد.»حال و روز مصدوم هنگام نجات بخشی از چاه، اصلا خوب نبود. رمقی برایش نمانده بود.

نمی‌توانست زیاد حرکت کند. بلافاصله به بیمارستان منتقل شد: «زانو و ستون فقرات پیرمرد هنگام سقوط در چاه شکسته شده بود و به دلیل گرسنگی و تشنگی ضعف شدید داشت. از طرفی چاه ۲۰متری، در پوش فلزی نداشت و درپوش چوبی روی آن به قدری پوسیده بود که وزن پیرمرد را تحمل نکرد و او به داخل چاه سقوط کرد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha