پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
کد خبر: 288247

یک متخصص پوست و مو نسبت به احتمال بروز سرطان پوست بر اثر ساطع شدن حرارت مستقیم از وسایل گرمایشی هشدار داد و گفت: حرارت مستقیم طولانی مدت و از نزدیک می‌تواند سبب بروز زخم شده و تکرار آن، سبب ایجاد سرطان‌های پوست شود.

حرارت مستقیم و طولانی مدت بر بدن؛ عامل سرطان پوست

سلامت نیوز:یک متخصص پوست و مو نسبت به احتمال بروز سرطان پوست بر اثر ساطع شدن حرارت مستقیم از وسایل گرمایشی هشدار داد و گفت: حرارت مستقیم طولانی مدت و از نزدیک می‌تواند سبب بروز زخم شده و تکرار آن، سبب ایجاد سرطان‌های پوست شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،سیدحسن اعتمادزاده روز پنجشنبه با اشاره به اینکه ایستادن طولانی مدت و قرار گرفتن مستقیم در مجاورت منابع حرارتی می‌تواند سبب بروز زخم شود، افزود: بخاری‌های هیزمی، برقی و گازی به دلیل داشتن اشعه مادون قرمز سبب تغییراتی در پوست شده و آن را به صورت سنگ مرمر قرمز ( آبگینه ) می‌کند.


وی اظهار داشت: کارگرانی که در ایام سرد سال در فضای آزاد مشغول کار هستند، معمولا برای گرم کردن خود به بخاری‌ها نزدیک می‌شوند که این کار می‌تواند آنان را در معرض آسیب قرار دهد.


اعتمادزاده ادامه داد: تماس طولانی مدت با سایر وسایل گرمایشی مانند شوفاژ هم می‌تواند این عارضه را در افراد به وجود آورد، لذا به مردم توصیه کرد که از نزدیک شدن طولانی مدت به وسایل گرمایشی خودداری کنند.


متخصص پوست و مو بیان داشت: هرچند تغییرات در پوست بر اثر ایستادن یا قرار گرفتن مستقیم و طولانی مدت در مجاورت منابع حرارتی می‌تواند در هر جای بدن ایجاد شود، اما بیشتر پاها را درگیر می‌کند.


وی با اشاره به اینکه حتی کسانی که جلوی شومینه قرار می‌گیرند هم در معرض این مشکل قرار می‌گیرند، تاکید کرد: برخی افراد عادت دارند در محیط کار بخاری برقی را میان پاهای خود قرار دهند که در معرض خطر این آسیب قرار دارند.


این متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه برای پیشگیری از این عارضه باید جلوی اشعه مستقیم نور حاصل از تابش گرمای بخاری را گرفت، گفت: ورق آهنی به عنوان محافظ محسوب نمی‌شود، ورق آهن پس از گرم شدن می‌تواند این نور را از خود ساطع کند.
اعتمادزاده با اشاره به اینکه فضا باید غیر مستقیم گرم شود، اظهار داشت: این عارضه هم در مردان و هم زنان می‌تواند بروز پیدا کند و در صورت تکرار طولانی مدت می‌تواند آنان را دچار سرطان‌های پوست نماید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha