نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد وجود چربی شکمی در افرادی که تجربه سکته قلبی داشته‌اند به مفهوم احتمال سکته دیگر است و بنابراین به این افراد توصیه می‌شود برای پیشگیری از تجربه مجددِ این عارضه خطرناک، اندازه دورکمر خود را کاهش دهند.

یک عامل مهمِ پیشگیری از دومین حمله قلبی

سلامت نیوز:نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد وجود چربی شکمی در افرادی که تجربه سکته قلبی داشته‌اند به مفهوم احتمال سکته دیگر است و بنابراین به این افراد توصیه می‌شود برای پیشگیری از تجربه مجددِ این عارضه خطرناک، اندازه دورکمر خود را کاهش دهند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایسنا، پزشکان سوئدی اظهار داشتند: در مطالعاتی که پیش از این انجام گرفته نشان داده شده است که چربی شکمی افراد را در معرض اولین حمله قلبی قرار می‌دهد و نتایج بررسی جدید حاکی از آن است که وجود این چربی‌ها احتمال وقوع سکته بعدی را نیز تشدید می‌کند.
متخصصان علوم پزشکی دانشگاه کارولینسکا در سوئد گفت: چاقی شکمی نه تنها خطر اولین حمله قلبی یا مغزی را افزایش می‌دهد بلکه می‌تواند در تکرار این عارضه نیز موثر باشد.


به گفته این متخصصان، سایز دورکمر مناسب جدا از مصرف داروهای پیشگیرانه و سلامت تست‌های خون، در پیشگیری از حمله قلبی و مغزی در آینده اهمیت دارد. همچنین مصرف غذاهای سالم، رعایت رژیم غذایی متعادل و مرتب ورزش کردن از راهکارهای موثر برای مقابله با چاقی شکمی است.
همچنین چربی شکمی خطرناک است زیرا با بروز عارضه‌هایی همچون فشار خون بالا، قند خون بالا، دیابت و کلسترول بالا همراه است که انسداد عروق را تشدید می‌کند.


در این مطالعه این تیم تخصصی بیش از ۲۲ هزار نفر را که برای اولین بار دچار حمله قلبی شده بودند مورد بررسی قرار دادند. از میان این شرکت‌کنندگان ۷۸ درصد از مردان و نزدیک به ۹۰ درصد زنان دچار چاقی شکمی بودند.
به گزارش هلث دی نیوز، در مدت نزدیک به چهار سال متخصصان مشاهده کردند چاقی شکمی به طور مستقل با حملات قلبی و مغزی کشنده و غیر کشنده مرتبط بوده است. خطر چاقی شکمی در بروز حمله قلبی، مستقل از فاکتورهای دیگر از قبیل استعمال سیگار، دیابت، فشار خون بالا و میزان وزن کلی است.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha