فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران گفت: تاکنون نزدیک به ۲ هزار لاشه کشف شده پرندگان مهاجر که عمده لاشه آن‌ها در سواحل گلوگاه و روستای قلعه‌بان از توابع بهشهر بوده است، جمع‌آوری شد.

مردم از خریداری لاشه پرندگان در بازارها خودداری کنند

سلامت نیوز:فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران گفت: تاکنون نزدیک به ۲ هزار لاشه کشف شده پرندگان مهاجر که عمده لاشه آن‌ها در سواحل گلوگاه و روستای قلعه‌بان از توابع بهشهر بوده است، جمع‌آوری شد.


به گزارش سلامت نیو به نقل از ایسنا ، در مورد آخرین وضعیت مرگ پرندگان مهاجر آزاد پرواز در تالاب میانکاله با بیان اینکه مردم از خریداری لاشه پرندگان در بازارها خودداری کنند، اظهار کرد:  اداره کل حفاظت محیط  به جمع آوری پرندگان تلف شده به‌منظور نمونه‌برداری و دفن بهداشتی آن‌ها اقدام کرده است.


وی تصریح کرد: تاکنون نزدیک به۲ هزار لاشه کشف شده پرندگان که بیشترین آن‌ها از نوع چنگر، فلامینگو و اردک نوک‌ پهن بوده است، جمع‌آوری شد.فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران خاطرنشان کرد: در حال حاضر نمونه‌ها به آزمایشگاه فرستاده شده اما احتمال آنفولانزا و نیوکاسل منتفی است.


آهنگری گفت: عمده لاشه پرندگان در سواحل گلوگاه و روستای قلعه‌بان از توابع بهشهر دیده شده است.وی در توصیه به مردم یادآور شد: از خریداری لاشه پرندگان در بازارها خودداری کنند و همچنین شکارچیان نیز  از لاشه پرندگان استفاده نکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha