چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۷
کد خبر: 28832
سلامت نیوز :به گزارش مشرق به نقل از دانشمندان دانشگاه كوئین در بلفاست موفق به كسب لوح تقدیر از جوایز ابتكارات آینده پزشكی برای كار بر روی پوست قورباغه و وزغ شدند كه ممكن است بتواند درمانی برای 70 بیماری جدی تهدیدكننده باشد. این تیم تنها تیم از ایرلند شمالی است كه امسال موفق به كسب جایزه شده است.

محققان این تیم دریافتند پروتئین موجود در قورباغه‌های درختی می‌تواند رشد رگهای خونی را مهار كرده و همچنین در كشتن تومورهای سرطانی مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته این دانشمندان، تومورهای سرطانی پیش از نفوذ به رگهای خونی برای دستیابی به اكسیژن و مواد معدنی، تنها تا میزان خاصی رشد می‌كنند. توقف رشد رگهای خونی می‌تواند از انتشار تومور جلوگیری كرده و در نهایت آن را از بین ببرد.

این تیم همچنین دریافتند كه وزغ سینه‌آتشی غول‌پیكر، نوعی پروتئین تولید می‌كند كه می‌تواند رگهای خونی را تحریك كرده و به بیماران در بهبودی سریعتر جراحات و زخمهای عمل جراحی كمك كند.

به اعتقاد این محققان از این پروتئین‌ها همچنین می‌توان برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و شرایطی مانند درمان زخمها، پیوند اعضا، زخمهای دیابتی و جراحات مربوط به سكته یا بیماری‌های قلبی كه نیازمند ترمیم سریع رگهای خونی هستند استفاده كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha