مدیر بیمارستان و مرکز آموزشی، پژوهشی و آموزشی کوثر سمنان از ترخیص 900 بیمار بدون دریافت هزینه درمان آنها در بیش از یک سال اخیر خبر داد.

ترخیص 900 بیمار بدون دریافت هزینه درمان!

سلامت نیوز:مدیر بیمارستان و مرکز آموزشی، پژوهشی و آموزشی کوثر سمنان از ترخیص 900 بیمار بدون دریافت هزینه درمان آنها در بیش از یک سال اخیر خبر داد.


به گزارش سلامتد نیوز به نقل از ایسنا،دکتر محمدتقی فتحعلیان در حاشیه بازدید خبرنگاران از این مرکز اظهار کرد: طی 10 ماهه امسال و 6ماهه دوم سال قبل در مجموع نزدیک به 900 بیمار که توانایی پرداخت هزینه‌های بیمارستان خود را نداشتند از بیمارستان ترخیص شدند.

وی هزینه درمان این حدود 900 نفر را بالغ بر 500 میلیون تومان اعلام و خاطرنشان کرد: عمده این بیماران از اتباع افغان ساکن استان بودند.

مدیر بیمارستان و مرکز آموزشی، پژوهشی و آموزشی کوثر سمنان با بیان اینکه این افراد هیچ‌گونه پوشش بیمه‌ای نداشتند افزود: هزینه‌های درمانی هرکدام از این بیماران از 110 میلیون تومان شروع و تا 50 ، 20، 10 میلیون تومان و ارقام کمتر ادامه دارد.

این پزشک با اشاره به قوانین کشور در حوزه درمان مراجعین اضافه کرد:  بیمارستان در هر حال خود را موظف به ارائه خدمت به بیماران و مراجعان می‌داند.وی با بیان اینکه این روند مدیریت هزینه‌ها را با مشکل مواجه می‌کند افزود: وقتی بیمارستان 500 میلیون تومان در این بخش متضرر و یا 80درصد از هزینه‌کردهای آن با فاصله 10 تا 15 ماهه از طریق بیمه‌ها برمی‌گردد طبیعی است که بیمارستان با برخی مشکلات مواجه شود.


فتحعلیان با بیان اینکه هزینه تامین دارو و تجهیزات مصرفی بسیار بالا است خاطرنشان کرد: گردش مالی بیمارستان کوثر سمنان تنها در بخش دارو و تجهیزات مصرفی درمان بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان است.


مدیر بیمارستان و مرکز آموزشی، پژوهشی و آموزشی کوثر سمنان از مراجعه بیش از 98 هزار به این بیمارستان بزرگ در سال جاری خبر داد و گفت: میزان فوتی‌ها در این بیمارستان در مجموع کمتر 57 صدم مراجعین بوده که رقم بسیار پایینی است و این درحالی است که این بیمارستان پذیرای بیماران بدحالی از سراسر استان و برخی استان‌های همجوار است.


وی با بیان اینکه بیش از 70درصد بیماران و مراجعین این بیمارستان بالای 65 سال داشتند ادامه داد: بدیهی است که وجود احتمال مرگ و میر در بیماران سنین بالا و بدحال بیشتر است.


 دکتر فتحعلیان با بیان اینکه مرکز آموزشی درمانی کوثر تنها بیمارستان سطح سه استان است خاطرنشان کرد: تمامی بیماران سرطانی، سکته‌های مغزی و قلبی و...به این مرکز اعزام می‌شوند.مدیر بیمارستان و مرکز آموزشی، پژوهشی و آموزشی کوثر سمنان با بیان اینکه بیمارستان های کوثر و امیر سمنان ماهانه 13 اعزام به خارج از استان دارند گفت: در حال حاضر 97.8درصد بیماران در استان درمان و خدمات دریافت می‌کنند و شمار اعزامی‌ها رقم بسیار ناچیزی هستند که عمدتا مربوط به جراجی اطفال، سوختگی و...هستند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha