رئیس انجمن متخصصین مغزو اعصاب ایران از آلزایمر به عنوان یکی از بیماریهای نورولوژی نام برد و افزود: در 80 سالگی 30 درصد افراد جامعه به این بیماری مبتلا می شود.

سلامت نیوز : رئیس انجمن متخصصین مغزو اعصاب ایران از آلزایمر به عنوان یکی از بیماریهای نورولوژی نام برد و افزود: در 80 سالگی 30 درصد افراد جامعه به این بیماری مبتلا می شود.
به گزارش مهر، دکتر حسین پاکدامن با بیان اینکه طی سالهای اخیر مسائل مربوط به نورولوژی در جهان و به ویژه در ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است گفت: بیماریهای نورولوژی ارتباط مستقیمی با سن افراد دارند بطوریکه سکته های مغزی که دومین و سومین عامل مرگ و میر در دنیا هستند با افزایش سن بیشتر اتفاق می افتند.

رئیس انجمن نورولوژی ایران تصریح کرد: بیماری آلزایمر از دیگر بیماریهای نورولوژی است که با افزایش سن بیشتر می شود به طوریکه در 60 سالگی حدود یک درصد افراد جامعه به آلزایمر مبتلا هستند در حالی که در 80 سالگی 30 درصد افراد جامعه به این بیماری مبتلا می شود.

وی با اشاره به افزایش سن امید به زندگی یاد آور شد: تشخیص و درمان و بخصوص پیشگیری از این بیماریها نقش بسیاری در کاهش مبتلایان و میزان مرگ و میر ناشی از این بیماریها دارد.

پاکدامن تصریح کرد: بیماری MS از جمله بیماریهای مهم نورولوژی در کشور ما محسوب می شود چرا که از نظر تقسیم بندی جغرافیایی کشور ما در منطقه ای قرار دارد که مبتلایان به MS  طبق آمارها باید کمتر از سه درصد باشد در حالی که از نظر شیوع درگیری متاسفانه با مناطق با شیوع بالا تطبیق دارد.پ

وی اظهار داشت: به عنوان مثال اگر طبق بررسیها و تخمینها باید زیر دو هزار نفر بیمار مبتلا به MS  در کشور داشته باشیم در حال حاضر بیش از 50 هزار فرد مبتلا به این بیماری در کشور وجود دارد.

رئیس هجدهمین کنگره نورولوژی ایران در ادامه با اشاره به پیشرفتهای علم پزشکی در عرصه نورولوژی گفت: خوشبختانه بیماری MS  که در گذشته جزو بیماریهای غیر قابل درمان تقسیم بندی می شد در حال حاضر برای تقسیم بندی در گروه بیماریهایی که تا حدودی قابل درمان هستند قرار گرفته است.

پاکدامن در پایان با بیان اینکه MS  بیشترین شیوع را به ترتیب در شهرهای تهران و سپس اصفهان دارد خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه کلیه بیماریهای مغز و اعصاب بویژه بیماری MS  سنین 20 تا 35سالگی که بیشترین سن فعالیت فیزیکی مغزی است را گرفتار میکند باید بیش از گذشته به این بیماریها اهمیت دهیم.پ

هجدهمین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران 24 تا 27 خردادماه جاری با حضور متخصصان و جراحان مغز و اعصاب، متخصصان داخلی، بیهوشی و طب فیزیکی و همچنین 15 سخنران خارجی از کشورهای آمریکا، اتریش، فرانسه و آلمان در سالن همایشهای بین المللی صدا و سیما برگزار می گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha