یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
کد خبر: 288357

مصرف درست ریمل و اجتناب از به کارگیری انواع غیر استاندارد آن، آسیبی به مژه وارد نخواهد کرد و به نازک‌تر شدن آن منجر نخواهد شد. با این حال اگر نکاتی را رعایت نکنید، مژه‌های تان آسیب خواهد دید.

آیا ریمل موجب از دست دادن مژه می‌شود؟

سلامت نیوز:مصرف درست ریمل و اجتناب از به کارگیری انواع غیر استاندارد آن، آسیبی به مژه وارد نخواهد کرد و به نازک‌تر شدن آن  منجر نخواهد شد. با این حال اگر نکاتی را رعایت نکنید، مژه‌های تان آسیب خواهد دید.

استفاده از ریمل ضد آب

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، ریمل ضد آب، اثر خشک کننده دارد و به سختی پاک می‌شود. هنگام پاک کردن ریمل، ممکن است مژه‌ها کنده شوند. از مصرف روزانه ریمل ضد آب خودداری و فقط در صورت لزوم مصرف کنید. 

استفاده بیش از حد از یک محصول

آیا می دانستید که ریمل هر ۲ تا ۳ ماه باید تعویض شود؟ محصولات آرایشی چشم نسبت به محصولات دیگر، بیشتر مستعد رشد باکتری هستند چرا که برای آرایش بدون شست و شو، مرتب استفاده می‌شوند محصولات کهنه و قدیمی نه تنها باعث ریزش مژه‌ها می‌شوند، بلکه بر دید هم تاثیرات سوء خواهند داشت.

مژه همانند پوست، نیاز به تنفس دارد. اگر ریمل را به صورت مداوم استفاده کنید، فرصتی به مژه‌ها خود نمی‌دهید و در نتیجه مژه‌های خشک و شکننده ای خواهید داشت. 

استفاده بیش از حد از ریمل

با این که ریمل ظاهر زیبا و جذابی به مژه‌ها می‌دهد، به هیچ عنوان برای سلامتی مژه ها مناسب نیست. استفاده بیش از حد از ریمل باعث ریزش بیشتر آن خواهد شد چرا که برای پاک کردن آرایش، نیاز به شست و شوی مداوم خواهید داشت. 

جلوگیری از ریزش مژه  با شست و شوی صحیح

پیشنهاد می کنیم به جای شستن ریمل با آب و صابون که منجر به خشک شدن پوست اطراف چشم و صدمه به مژه‌ها می‌شود، با کمی روغن زیتون یا شیر، ابتدا به آرامی مژه‌ها را تمیز کنید و بعد با آب بشویید یا از کمی گلاب به جای تونر استفاده کنید.

با این کار، علاوه بر این که مژه‌ها کنده نمی‌شود، پوست دور چشم، سفیدتر و شفاف‌تر می شود و از بروز چین و چروک‌های اطراف چشم هم پیشگیری خواهد شد.البته محلول‌های چشم پاک کن خوبی هم در فروشگاه‌های محصولات مراقبتی از پوست موجود هستند که چنان چه از میان مارک‌های معتبر و استاندارد انتخاب شوند، می‌توانند در پاک کردن آرایش چشم به شما کمک کنند و مانع از خشکی پوست دور چشم و ریختن مژه‌ها شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha