لاغربودن و داشتن اندامی زیبا یکی از آرزوهای همه‌ی افراد است. به همین خاطر لاغری به یکی از بحث‌های داغ این روزها تبدیل شده است. افرادی که چاق هستند اکثراً به راه‌های مختلفی از جمله ورزش کردن، رژیم‌های لاغری، استفاده از قرص‌ها و ملین‌ها، نوشیدنی‌های چربی‌سوز و حتی گاهی به انواع جراحی‌ها روی می‌آورند، تا لاغر شوند. ولی بهترین راه همان داشتن تغذیه‌ی سالم و ورزش کردن است. در ادامه به معرفی چند مورد از بهترین دمنوش برای لاغری می‌پردازیم.

چه دمنوش‌هایی به کاهش وزن کمک می‌کنند؟

سلامت نیوز:لاغربودن و داشتن اندامی زیبا یکی از آرزوهای همه‌ی افراد است. به همین خاطر لاغری به یکی از بحث‌های داغ این روزها تبدیل شده است. افرادی که چاق هستند اکثراً به راه‌های مختلفی از جمله ورزش کردن، رژیم‌های لاغری، استفاده از قرص‌ها و ملین‌ها، نوشیدنی‌های چربی‌سوز و حتی گاهی به انواع جراحی‌ها روی می‌آورند، تا لاغر شوند. ولی بهترین راه همان داشتن تغذیه‌ی سالم و ورزش کردن است. در ادامه به معرفی چند مورد از بهترین دمنوش برای لاغری می‌پردازیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از لایف دایت اگر انرژی دریافتی ما بیشتر از فعالیت‌های ما باشد مطمئناً این انرژی در بدن به صورت چربی در شکم و پهلو جمع خواهد شد. برای کاهش وزن بهترین روش این است که بیشتر از کالری دریافتی، انرژی مصرف کنیم تا بدن برای کسب انرژی، چربی‌های ذخیره شده در بدن را به کار بگیرد و در نتیجه لاغرتر شویم.

یکی از راه‌های خوبی که باعث چربی‌سوزی می‌شود، استفاده از نوشیدنی‌ها و دمنوش‌های گیاهی و طبیعی است. گیاهان دارویی و دمنوش‌های لاغری تاثیر زیادی در پاک‌‌سازی بدن دارند، چرا که گیاهان دارویی سوخت و ساز بدن را زیاد کرده و با بیشتر کردن حجم ادرار و دفع آن، باعث بهبود دستگاه گوارش می‌شوند.

بهترین دمنوش برای لاغری : تاثیرات دمنوش‌های گیاهی

یکی از راه‌های مناسب برای کاهش وزن استفاده از دمنوش‌ها در کنار رژیم غذایی است. دمنوش‌ها اثرات خیلی مهمی در کاهش وزن و چربی‌سوزی دارند.

همچنین دمنوش‌ها به علت داشتن آنتی اکسیدان قوی، باعث دفع چربی‌ها و بافت‌های مرده و آسیب دیده می‌شوند، همچنین قند خون و مقاومت سلول‌ها به انسولین را کم کرده و از همه مهم‌تر به عنوان آرام‌بخشی قوی به حساب می‌آیند.

حتی بعضی از دمنوش‌ها برای کاهش اضطراب و استرس بسیار موثر عمل می‌کنند. دمنوش‌های لاغری با غیر قابل نفوذ ساختن چربی‌های دریافتی به کاهش وزن کمک می‌کنند.

دمنوش چای ترش

از قدیم چای به عنوان یکی از نوشیدنی‌هایی که باعث چربی‌سوزی می‌شود شناخته شده است و یکی از بهترین دمنوش‌های لاغری، چای ترش می‌باشد. چای ترش علاوه بر دفع چربی‌ها، باعث تقویت عضلات نیز می‌شود.

برای تهیه‌ی این دمنوش عالی، بعد از آنکه آب جوشید مقداری گل چای ترش را در آب بریزید و بگذارید حدود ۱۵ دقیقه با شعله‌ی کم بجوشد، سپس شعله را خاموش کنید و ۱۰ دقیقه به آن اجازه دهید تا کامل دم بکشد. چای ترش را می‌توان خنک هم نوشید.

دمنوش دارچین

تحقیقات زیادی نشان داده‌اند که دارچین تاثیر زیادی بر قند خون بدن دارد و می‌تواند میزان سطح قند خون را مدیریت کند، قند خون تاثیر مستقیمی بر وزن  و احساس گرسنگی دارد. قند خون یکی از فاکتورهای تعیین کننده‌ی انرژی بدن است چرا که هر قدر انرژی ما بیشتر باشد، تمایل بیشتری به ورزش کردن و فعالیت‌های جسمی خواهیم داشت.

هر چقدر قند خون متعادل‌تر باشد کمتر دچار اشتهای کاذب می‌شویم. پس یکی از بهترین دمنوش‌های لاغری دمنوش دارچین می‌باشد. برای تهیه دمنوش دارچین به پودر دارچین و یک تکه از چوب دارچین احتیاج داریم.

ابتدا آب را بجوشانید سپس در یک لیوان یک قاشق پودر و تکه‌ای از چوب دارچین را بریزید و سپس آب جوشیده را روی آن‌ها بریزید، و درب آن را بگذارید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه به آن حالت بماند. حال می‌توانید دمنوش‌تان را میل کنید.

دمنوش چای سبز و زنجبیل

چای سبزبه دلیل داشتن ماده‌ای به نام پلی فنل باعث سرعت بخشیدن به روند لاغری و کاهش وزن می‌شود. چرا که پلی فنل به نام کاتچین در چای سبز، میزان چربی اضافی خون را کاهش می‌دهد و باعث افزایش سوخت و ساز بدن  می‌شود. از مزیت‌های زنجبیل نداشتن کالری و دادن احساس سیری به آدم است و به علت افزایش سوخت وساز بدن باعث کالری سوزی در بدن می‌شود.

ترکیب زنجبیل به چای سبز باعث می‌شود عطر و طعم بی‌نظیری به چای داده شود و چون چای سبز طبع سردی دارد با مخلوط کردن آن با زنجبیل که طبعش گرم است، دمنوش ما متعادل می‌شود.

برای تهیه این دمنوش مقداری زنجبیل که پوستش را کنده‌اید با چای سبز در داخل صافی موجود در لیوان ریخته و سپس آب‌ جوش را در لیوان روی صافی بریزید. برای شیرین کردن این دمنوش می‌توانید از یک قاشق عسل استفاده کنید.

دمنوش زیره

دمنوش زیره یکی از بهترین دمنوش‌های لاغری بوده و برای از بین بردن چربی‌های شکم بسیار مناسب است و موجب افزایش سوخت و ساز(متابولیسم) بدن می‌شود، همچنین زیره گیاهی گرم و ضد نفخ است که مصرف آن به افراد چاق توصیه می‌شود.

بهترین زمان برای مصرف این دمنوش نیم ساعت قبل از وعده‌ی اصلی غذایی است. برای تهیه‌ی آن، یک قاشق پودر زیره را در یک قوری همراه آب به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید و سپس اجازه دهید دم بکشد.

دمنوش رازیانه

دمنوش لاغری رازیانه باعث افزایش متابولیسم بدن شده و به چربی‌سوزی بدن کمک می‌کند. این دمنوش به علت اینکه احساس گرسنگی را کمتر کرده و به کاهش وزن کمک می‌کند، یکی از بهترین دمنوش‌های لاغری به شمار می‌رود.

یک قاشق رازیانه را بکویبد و اجازه دهید با مقداری آب جوش به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد. برای داشتن طعم بهتر می‌توانید به آن کمی عسل اضافه کنید.

دمنوش رزماری

گیاه رزماری یکی از بهترین مواد گیاهی برای لاغری و کم کردن وزن است، زیرا به هضم بهتر و زودتر غذا کمک می‌کند. علاوه بر لاغری، این گیاه ضد استرس و افسردگی است و تاثیر خوبی روی روان و حافظه‌ی انسان می‌گذارد.

برای تهیه‌ی دمنوش این گیاه خوش عطر و بو لازم است چند برگ تازه‌ی این گیاه یا چند عدد برگ خشک کوبیده‌ی آن را همراه آب جوشیده، به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید و اجازه دهید دم بکشید، سپس نوش جان کنید.

دمنوش جنسینگ

جنسینگ محرکی برای افزایش سوخت و ساز بدن است. جنسینگ موجب می‌شود بر خستگی غلبه کنید و انرژی و توانایی ذهنی را نیز بالا می‌برد. جنسینگ کمک می‌کند انرژی مورد نیاز برای ورزش کردن را به دست بیاورید و همچنین با متعادل نگه داشتن قند خون، برای کاهش وزن بسیار موثر است.

برای تهیه‌ی دمنوش جنسینگ یک قاشق چای خوری ریشه‌ی خرد شده‌ی جنسینگ را در لیوان بریزید و به آن آب جوشیده را اضافه کنید، بعد از گذشت ۱۰ دقیقه می‌توانید دمنوش را میل کنید در صورت تمایل می‌توانید مقداری عسل یا لیمو به آن اضافه کنید.

دمنوش مریم گلی

مریم گلی برای کنترل و درمان استرس بسیار موثر است، زیرا این گیاه، ذهن و بدن ما  را آرام می‌کند. استرس یکی از عوامل ایجاد اضافه وزن و چاقی است، به همین خاطر دمنوش مریم گلی یکی از بهترین دمنوش‌های لاغری محسوب می‌شود.

یک مشت مریم گلی تازه یا دو قاشق چای‌خوری مریم گلی خشک شده را در لیوان بریزید و روی آن آب جوش اضافه کنید و ۵ دقیقه زمان بدهید تا دم بکشد و سپس آن را صاف کرده و میل کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha