یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
کد خبر: 288379

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: اواخر وقت امروز یکشنبه (۶ بهمن ماه) سامانه بارشی فعال در کشور از مرزهای شرقی خارج می‌شود که با خروج آن بر روی نوار شرقی سه تا پنج درجه کاهش دما خواهیم داشت و هوا در این مناطق سردتر می‌شود، همچنین وزش باد برای این مناطق پیش‌بینی شده است.

کدام استان‌ها بارانی هستند؟

سلامت نیوز: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: اواخر وقت امروز یکشنبه (۶ بهمن ماه) سامانه بارشی فعال در کشور از مرزهای شرقی خارج می‌شود که با خروج آن بر روی نوار شرقی سه تا پنج درجه کاهش دما خواهیم داشت و هوا در این مناطق سردتر می‌شود، همچنین وزش باد برای این مناطق پیش‌بینی شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، فریبا گودرزی افزود: امروز سامانه بارشی در جنوب شرق، شرق و جنوب کشور فعال است که موجب رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در استان‌های بوشهر، هرمزگان، جزایر خلیج فارس، تنگه هرمز و جنوب سیستان و بلوچستان می‌شود، همچنین در استان‌های فارس، کرمان، جنوب یزد، خراسان جنوبی  و شمال سیستان و بلوچستان نیز برف و باران به همراه دارد.

وی اظهارداشت: چهارشنبه موج ضعیفی از روی شمال غرب و غرب کشور عبور می‌کند که در شمال غرب، غرب و  دامنه‌های زاگرس بارش‌های پراکنده به همراه خواهد داشت و پنجشنبه اواخر وقت یک سامانه بارشی دیگری وارد کشور می‌شود.

وی ادامه داد: فردا و پس فردا (دوشنبه و سه‌شنبه) این هفته در بیشتر مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت که در شهرهای پرجمعیت، صنعتی و کلان‌شهرها افزایش غلظت آلاینده‌ها را به همراه دارد.

به گفته وی خلیج فارس از امروز تا سه‌شنبه مواج است.

غبار محلی در تهران

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: هوای تهران امروز کمی ابری و در برخی ساعات با غبار محلی همراه است، کمینه دمای امروز صبح پایتخت ۱ درجه زیر صفر شد و بیشینه دمای امروز تهران ۸ درجه بالای صفر می‌شود.

گودرزی گفت: تبریز با دمای ۱۳ درجه زیر صفر، ارومیه ۱۲ درجه زیر صفر، بندرعباس ۲۱ درجه بالای صفر و بوشهر ۲۰ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha