مطالعه جدید نشان می دهد مصرف روزانه آسپرین بچه احتمال زایمان زودرس را در مادرانی که اولین فرزندشان را بدنیا می آورند کاهش می دهد.

آسپرین به پیشگیری از تولد زودرس کمک می کند

سلامت نیوز:مطالعه جدید نشان می دهد مصرف روزانه آسپرین بچه احتمال زایمان زودرس را در مادرانی که اولین فرزندشان را بدنیا می آورند کاهش می دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، طبق نتایج مطالعه جدید که در شش کشور کم درآمد جهان انجام شده است، مصرف روزانه آسپرین بچه توسط مادرانی که اولین بچه شأن را باردار هستند موجب کاهش ریسک زایمان زودهنگام تا ۱۱ درصد می‌شود. به گفته محققان، احتمال زایمان زودهنگام (قبل از هفته ۳۴ بارداری) تا یک چهارم کاهش می‌یابد.


در مطالعه جدید حدود ۱۲ هزار زن در کشورهای کنگو، گوآتمالا، هند، کنیا، پاکستان و زامبیا مورد بررسی قرار گرفتند. تمام زنان اولین بارداری شأن بود. نیمی از آنها در گروه دریافت کننده آسپرین با دوز پایین قرار گرفتند و نیمی دیگر قرص دارونما دریافت کردند.


زنان مصرف روزانه آسپرین یا دارونما را در هفته ششم بارداری آغاز کردند و تا هفته ۳۶ یا تا زمان زایمان ادامه دادند.
در پایان مشخص شد مصرف آسپرین کاهش احتمال زایمان زودرس را ۱۱.۶ درصد کاهش داد در حالیکه در زنان دریافت کننده دارونما این رقم ۱۳.۱ درصد بود.
تیم تحقیق شاهد افزایش مشکلاتی نظیر خونریزی برای مادر یا نوزاد نبود.


محققان تاکید می‌کنند زنان باردار قبل از مصرف هر نوع دارویی نظیر آسپرین بچه حتماً باید با پزشک شأن مشورت کنند.


محققان در مورد کاهش خطر زایمان زودهنگام موارد دیگری را هم توصیه می‌کنند: ترک سیگار؛ زدن واکسن آنفلوانزا؛ درمان کم خونی یا هر نوع عفونت تناسلی یا مجاری ادرار قبل از بارداری؛ تغذیه سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ یا مصرف مکمل روغن ماهی.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بهترین عطر زنانه ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
    0 0
    خوب خانم باردار که نمی تونه قرص مصرف کنه