سلامت نیوز : برخی از باورها و تصورات نادرست موجب شده است که مردم کمتر از نخ دندان استفاده کنند و در نتیجه همین کم توجهی و غفلت،سلامت دندان ها به خطر می افتد.
مهیار قیوم آبادی،متخصص دندانپزشکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تصریح کرد:حفظ سلامت و رعایت بهداشت دندان ها از مهمترین نیازهای بهداشتی هر انسانی است و بی توجهی یا کم توجهی به آن می تواند مشکلات و عوارض زیادی را به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه برخی تصورات نادرست در مورد استفاده از مسواک و نخ دندان موجب کم توجهی به سلامت دندان ها شده است،تأکید کرد:برخی تصور می کنند که نخ دندان صرفا برای بیرون آوردن مانده های غذایی بین دندان ها مورد استفاده قرار گیرد و اگر چیزی لای دندان ها نمانده باشد،احتیاجی به استفاده از نخ دندان نیست و لذا کمتر از آن استفاده می کنند.

قیوم آبادی،ادامه داد:در واقع این تصور و باور نادست است و نخ دندان باید درهر شرایطی و حداقل روزی یکبار مورد استفاده قرار گیرد.

این متخصص دندانپزشکی در مورد اهمیت استفاده از نخ دندان تصریح کرد:با توجه به اینکه در سنین جوانی و نوجوانی سطوح بین دندانی بیشتر در معرض پوسیدگی قرار دارند،لذا استفاده از نخ دندان در این سنین نه تنها اهمیت کمتری نسبت به مسوالک زدن ندارد،بلکه ضرورت آن نیز بیشتر است.

وی گفت:البته این موضوع بدان معنی نیست که اهمیت مسواک زدن برای پیشگیری از پوسیدگی دندان کم است؛بلکه منظور این است که مسواک زدن و نخ دندان باید با هم مورد استفاده قرار گیرند تا خطر پوسیدگی و‌ آسیب دندان ها به کمترین میزان برسد.

قیوم آبادی یادآور شد:اگرچه لازم است که پس از هر وعده غذایی مسواک زده شود؛اما با یک بار استفاده از نخ دندان و ضرورتا قبل از خواب شبانه،می توان به جلوگیری از پوسیدگی دندان ها کمک کرد.

وی خاطرنشان کرد:استفاده منظم و روزانه از مسواک و نخ دندان،محیط دهان و دندان را از وجود میکروب ها پاک کرده و خطر پوسیدگی دندان ها را کاهش داده و یا به طورکامل برطرف می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha