با توجه به افزایش موارد ابتلا به عفونت های مجاری ادراری و تناسلی درسال های اخیر،بسیاری از موارد این عفونت ها را می توان با روش های طبیعی از جمله گیاهان دارویی درمان کرد.

سلامت نیوز : با توجه به افزایش موارد ابتلا به عفونت های مجاری ادراری و تناسلی درسال های اخیر،بسیاری از موارد این عفونت ها را می توان با روش های طبیعی از جمله گیاهان دارویی درمان کرد.
علیرضا ساربان،متخصص اورولوژی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:عفونت های مجاری ادراری و تناسلی شایع ترین و مهمترین عارضه های بخش اورولوژی است که شیوع آن در چند سال اخیر افزایش یافته است.

وی گفت:عفونت های ادراری و تناسلی به علل گوناگون از جمله رعایت نکردن مسائل بهداشتی و مصرف نکردن درست آب ایجاد شده و به ویژه زنان را مبتلا می کند.

ساربان با اشاره به اینکه روش های مختلف دارویی و غیردارویی نسبتا زیادی برای درمان عفونت های اداری و تناسلی وجود دارد،تأکید کرد:با توجه به افزایش موارد ابتلا به عفونت های مجاری ادراری و تناسلی در سال های اخیر،بسیاری از موارد این عفونت ها را می توان با روش های طبیعی از جمله گیاهان دارویی درمان کرد.

این متخصص اورولوژی ادامه داد:"عرق سه دانه شفا" که اثراتش بر روی هلیکوباکترپیلوری قابل ملاحظه بوده و مطالعات برروی سایر خواص آن همچنان ادامه دارد،می تواند برای عفونت مجاری ادراری به کار رود.

وی با بیان اینکه اثر خارشتر و رازیانه و همچنین بابونه در درمان آسان عفونت های ادراری و تناسلی بر افراد مطلع و پزشکان پوشیده نیست،یادآور شد:درواقع این گیاهان با تمام طبع ها سازگار است و همه افراد از جمله کودکان،نوجوانان،جوانان،میانسالان و سالمندان می توانند آن مصرف کنند و فقط در زنان باردار باید این گیاهان با احتیاط مصرف شود.

ساربان خاطرنشان کرد:اثر درمانی بسیاری از گیاهان و ترکیب آنها از سالیان پیش مشخص شده و آزمایش های مختلفی که برروی این گیاهان صورت گرفته است؛اثرات آنها را در درمان برخی از بیماری ها همچون عفونت های ادراری و تناسلی تأئید کرده است؛به همین دلیل استفاده از این روش های طبیعی درمانی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد./ز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha