دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
کد خبر: 288413

مطالعات جدید محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا نشان می‌دهد زندگی نزدیک خیابان‌های اصلی احتمال ابتلا به زوال عقل، پارکینسون، آلزایمر و ام اس را افزایش می‌دهد.

خطرات زندگی نزدیک خیابان‌های اصلی

سلامت نیوز: مطالعات جدید محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا نشان می‌دهد زندگی نزدیک خیابان‌های اصلی احتمال ابتلا به زوال عقل، پارکینسون، آلزایمر و ام اس را افزایش می‌دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،، محققان با بررسی اطلاعات ۶۷۸ هزار فرد ۴۵ تا ۸۴ سال، تاثیر محل زندگی بر بیماری‌های مختلف را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی، بر اساس این مطالعه زندگی در فاصله کمتر از ۵۰ متری خیابان اصلی و کمتر از ۱۵۰ متری بزرگراه، احتمال بروز زوال عقل، پارکینسون، آلزایمر و ام اس را افزایش می‌دهد و دلیل آن نیز آلودگی هوا است.

ادامه این مطالعات نشان می‌دهد زندگی در نزدیکی پارک، فضای سبز و باغ تاثیر معکوس داشته و در برابر انواع بیماری‌های عصبی اثر محافظتی دارد.

این مطالعه برای اولین بار است که اثر آلودگی هوا بر زوال عقل، پارکینسون، آلزایمر و ام اس را به طور یک‌جا بررسی می‌کند.  این مطالعه بیش از پیش بر اثرات مخرب آلودگی هوا بر بیماری‌های انحطاطی عصبی تاکید دارد و به کارگزاران و متخصصان شهری هشدار می‌دهد که افزایش فضای سبز به معنای حفظ سلامت شهروندان است.نتایج این مطالعه در نشریه Environmental Health منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha