دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳
کد خبر: 288415

کارشناس ارشد همه‌گیر شناسی گفت: تیم‌های واکنش سریع بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی در فرودگاه‌ها حضوری فعالی دارند.

حضور تیم‌های واکنش سریع بهداشتی در فرودگاه‌ها

سلامت نیوز:کارشناس ارشد همه‌گیر شناسی گفت: تیم‌های واکنش سریع بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی در فرودگاه‌ها حضوری فعالی دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،احمد مهری کارشناس ارشد اپیدمیولوژی و همه‌گیرشناسی ، با اشاره به انتشار ویروس کرونا در کشور چین اظهار کرد: ویروس کرونا که در کشور چین منتشر شده دارای انواع گوناگون است که دو نوع آن به نام‌های سارس و مرس خطرناک هستند.


این کارشناس ارشد اپیدمیولوژی و همه‌گیرشناسی ادامه داد: ویروس شایع شده در کشور چین از فرد یا حیوانات به انسان منتقل می‌شود و این فرضیه وجود دارد که ویروس کرونا برای اولین بار از حیوانات به انسان منتقل شده است.


او تأکید کرد: ویروس کرونا دارای یک دوره کمون ۷ روزه بوده و ممکن است در روزهای اول این بیماری تشخیص داده نشود.
غربالگری مسافران در فرودگاه‌ها مهری بیان کرد: خوشبختانه در تمامی فرودگاه‌های کشور پایگاه مراقبت‌های بهداشتی وجود دارد و کارشناسان متخصص بهداشت برای پیشگیری از بیماری‌ها در این پایگاه‌های مراقبت‌ مرزی حضوری فعال دارند و با ورود مسافران خارجی به کشور آن‌ها را با توجه به مدنظر قرار دادن دوره کمون ویروس کرونا مورد آزمایش و غربالگری قرار می‌دهند.


این کارشناس ارشد اپیدمیولوژی و همه‌گیرشناسی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون موردی از این ویروس در ایران مشاهده نشده است. ارتباط خوبی با ساختار بهداشتی کشورهای مبدأ وجود دارد و در صورت مشاهده موردی از ویروس کرونا این افراد تحت مراقبت قرار می‌گیرند.


او گفت: در حال حاضر در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور تیم‌های واکنش سریع بهداشتی با حضور کارشناسان متخصص وجود دارند و اقدامات لازم را در این خصوص انجام می‌دهند.


مهری یادآوری کرد: با توجه به تجربه چند سال قبل انتشار این ویروس در دنیا اقدامات لازم در زمینه پیشگیری از این ویروس در کشور انجام شده است. البته پیشگیری از این بیماری به خودمراقبتی و رعایت اصول بهداشتی مردم هم وابسته است.


این کارشناس ارشد اپیدمیولوژی و همه‌گیرشناسی بیان کرد: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا هرگز نباید با دست‌های آلوده چشم، بینی و دهان را لمس کرد و به طور مرتب دست‌ها را باید با آب و صابون شست و شو داد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha