دبیر علمی نهمین کنگره کشوری سوختگی، از سوختگی الکتریکی به عنوان یکی از آسیب های شایع در محیط کار نام برد و گفت: بالای ۳۰ درصد از این موارد منجر به قطع عضو فرد آسیب دیده می شود.

شیوع سوختگی الکتریکی در محیط کار/قطع عضو ۳۰ درصد آسیب دیدگان

سلامت نیوز:دبیر علمی نهمین کنگره کشوری سوختگی، از سوختگی الکتریکی به عنوان یکی از آسیب های شایع در محیط کار نام برد و گفت: بالای ۳۰ درصد از این موارد منجر به قطع عضو فرد آسیب دیده می شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، سید حمید صالحی، در آستانه برگزاری نهمین کنگره کشوری سوختگی، اظهار داشت: کنگره امسال با شعار «آسیب های سوختگی الکتریکی و چالش های پیش رو»، در روزهای اول تا دوم اسفند ۹۸ در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود.


وی با عنوان این مطلب که رویکرد کنگره امسال متوجه سوختگی الکتریکی است، ادامه داد: در این کنگره، راهکارهای پیشگیری و روش های جدید درمان های سوختگی الکتریکی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.


صالحی با اشاره به اینکه سهم سوختگی الکتریکی در حوادث سوختگی کشور کمتر از ۱۰ درصد است، افزود: متاسفانه آنچه در سوختگی های الکتریکی مهم است، اینکه بیشتر مرگ و میرها در صحنه برق گرفتگی رخ می دهد.


وی ادامه داد: هر چند سوختگی الکتریکی نسبت به سایر سوختگی ها از شیوع کمتری برخوردار است، اما با ضایعات و مشکلات منجر به ناتوانی فرد آسیب دیده همراه است. به طوری که بالای ۳۰ درصد موارد به قطع عضو می انجامد.


دبیر علمی کنگره، به از کار افتادگی و تحمیل بار مالی به اقتصاد سلامت و کشور به عنوان دیگر تبعات سوختگی الکتریکی اشاره کرد و گفت: مطالعاتی که انجام شده، نشان می دهد بیشتر افرادی که دچار این نوع سوختگی ها می شوند، کارگران ساختمانی هستند که اغلب آنها از پوشش بیمه ای مناسبی برخوردار نیستند. و این حوادث، هزینه های زیادی به خانواده فرد آسیب دیده و جامعه تحمیل می کند.


صالحی، بر ضرورت توجه به امر پیشگیری و رعایت نکات ایمنی در محیط کار تاکید کرد و افزود: متاسفانه توجه به ایمنی محیط کار در کشور تقریبا مغفول مانده است. لذا، به نظر می رسد که دستگاه هایی مثل وزارت نیرو، شهرداری ها و...، باید نسبت به موضوع ایمن سازی محیط کار توسط کارفرما حساس باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha