سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشكی گفت:‌ متوسط مصرف مواد قندی در كشور 40 درصد بیشتر از مقادیر مورد نیاز است.

سلامت نیوز : سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشكی گفت:‌ متوسط مصرف مواد قندی در كشور 40 درصد بیشتر از مقادیر مورد نیاز است.
دكتر زهرا عبداللهی ، با اشاره به این كه مصرف زیاد مواد قندی، شیرینی و چربی ها منجر به چاقی می شود، اظهار داشت‌: افزایش مصرف مواد قندی موجب چاقی می شود كه چاقی زمینه ساز ابتلا به دیابت، بیماریهای قلبی، عروقی و برخی از انواع سرطانها است.
وی افزود: انـــواع نوشابه ها و آبمیوه های صنعتی، آب نبات، شكلات، نوشیدنی های شیرین مثل شربت ها،  انواع مربا و انواع شیرینی های خشك و تر حاوی مقادیر زیادی مواد قندی هستند، كه در مصرف آنها نباید افراط كرد.
سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه تصریح كرد: مصرف زیاد و مداوم نوشابه های گازدار به دلیل ایجاد اختلال در جذب كلسیم از عوامل موثر ابتلا به پوكی استخوان است كه بهتر است به جای انواع نوشابه های شیرین گازدار و آب میوه های صنعتی از نوشیدنی های سالم تر مثل آب، دوغ، شیر و آب میوه های طبیعی استفاده كرد.
به گفته معاون دفتر بهبود تغذیه جامعه، ذائقه كودكان باید از كودكی به طعم های شیرین و شور عادت كند تا در بزرگسالی با بیماری های مرتبط با آن مواجه نشوند.
وی در ادامه با اشاره به این كه مصرف زیاد نمك ازمهمترین عوامل افزایش فشارخون است، خاطرنشان كرد:‌
افراد باید برای پیشگیری از افزایش فشارخون، مصرف نمك را كاهش داده و به هنگام طبخ غذا، تا حد امكان نمك كمتر به غذا اضافه كنند.
دكتر زهرا عبداللهی درباره استفاده از نمك یددار گفت:‌  نمك یددار را در ظرف های سربسته و دور از نور و رطوبت نگهداری كنید تا ید موجود در آن از بین نرود.
وی به والدین توصیه كرد: ذائقه كودكان باید از اوایل زندگی به غذای كم نمك عادت پیدا كند و والدین باید به این نكته توجه كنند كه به غذای كودك زیر یكسال نمك اضافه نكرده  تاذائقه او به غذاهای شور عادت نكند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha