مطالعه جدید نشان می دهد در بازماندگان حمله قلبی، چربی دور شکمی می تواند به معنای وقوع حمله قلبی دوم باشد.

چربی شکمی ریسک سکته دوم را افزایش می دهد

سلامت نیوز:مطالعه جدید نشان می دهد در بازماندگان حمله قلبی، چربی دور شکمی می تواند به معنای وقوع حمله قلبی دوم باشد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مطالعات اولیه نشان داده اند چاقی دور شکمی افراد را در معرض خطر اولین حمله قلبی قرار می‌دهد. مطالعه جدید نشان می‌دهد چربی دور شکمی احتمال سکته دوم را هم افزایش می‌دهد.


دکتر «هانیه محمدی»، پژوهشگر تحقیق از دانشگاه کارولینسکا سوئد، در این باره می‌گوید: «چربی شکمی نه تنها ریسک اولین حمله قلبی یا سکته را افزایش می‌دهد، بلکه احتمال وقوع حملات قلبی بعدی را هم در پی دارد.»


وی در ادامه می‌افزاید: «حفظ اندازه سالم دورکمر در پیشگیری از حملات قلبی و سکته‌های بعدی مهم است. چاقی دورشکمی با داشتن رژیم غذایی سالم و متعادل و فعالیت فیزیکی منظم، قابل حصول است.»


به گفته محمدی، «چاقی شکمی به دلیل ارتباط با مشکلات تسریع کننده روند لختگی خون در عروق نظیر فشارخون بالا، قندخون بالا و دیابت و همچنین افزایش میزان کلسترول خطرناک است.»


به گفته محققان، این نتایج بیانگر این مطلب است که مکانیسم‌های منفی زیادی در چاقی دور شکمی نقش دارند که هنوز شناخته شده نیستند.
در این مطالعه، بیش از ۲۲ هزار نفر در سوئد که دچار اولین حمله قلبی شده بودند بالغ بر ۴ سال تحت نظر بودند. چاقی دورشکمی در قالب اندازه دورکمر ۹۴ سانتیمتر برای مردان و ۸۰ سانتیمتر برای زنان تعریف شد.


محققان در طول مدت مطالعه دریافتند چاقی دورشکمی با حملات قلبی و سکته‌های مرگبار و غیرمرگبار مرتبط است.
همچنین ریسک حمله قلبی دوم مرتبط با چاقی دورشکمی در مردان بیشتر از زنان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha