عضو شورای عالی نظام پرستاری با بیان اینکه سازمان نظام پرستاری و شورای عالی پیگیر تعلق 5 درصد سهمیه کنکور رشته پرستاری به بهیاران خواهد بود گفت: می بایست با همدلی و یکپارچگی در راه رسیدن به اهداف قدم برداشت.

ضرورت ایجاد سهمیه متناسب برای ارتقا بهیاران

سلامت نیوز: عضو شورای عالی نظام پرستاری با بیان اینکه سازمان نظام پرستاری و شورای عالی پیگیر تعلق 5 درصد سهمیه کنکور رشته پرستاری به بهیاران خواهد بود گفت: می بایست با همدلی و یکپارچگی در راه رسیدن به اهداف قدم برداشت.

به گزارش سلامت نیوز، حسین سرمدیان در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری با اشاره به صبقه طولانی خود در بهیاری و همچنین فعالیت در سازمان نظام پرستاری گفت: با پیگیری فراوان سازمان نظام پرستاری در دوره دوم موفق به دریافت مجوز تعلق 5 درصد از ورودی کنکور هر سال برای بهیاران جهت ورورد به رشته پرستاری شدیم .

وی ادامه داد: این جریان تا اواسط دوره چهارم ادامه داشت اما متاسفانه در این زمان ارائه سهمیه مذکور با نقایصی مواجه شد و با ناکارآمدی پیگیری های انجام شده برگشت این سهمیه امکان پذیر نشد .

عضو شورای عالی نظام پرستاری  با بیان این که بهیاران جز قدیمی ترین و زحمتکش ترین نیروها در گروه پرستاری به شمار می روند، اظهار داشت:  با شروع فعالیت دوره پنجم ، طی اولین جلسات شورای عالی مطالبی در این زمینه شامل مستندات متقن متناسب با سن خدمتی ، نوع امتیاز و امکانات کشور مطرح و مورد تاکید اعضای محترم شورا قرار گرفته و این مهم در حال پیگیری است .

وی با اعتقاد به این که برگزاری سه جلسه با حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت و درمان و مذاکره با دبیر شورای عالی علوم پزشکی کشور و مکاتباتی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شده است ، تصریح کرد: مشخصا ضرورت ایجاد سهمیه متناسب با ارتقا بهیاران درخواست شده است و در عین حال لازم است معدود مدارس بهیاری خاص هم در اسرع وقت تعیین تکلیف شوند .

سرمدیان در پایان افزود:  دوستان و دلسوزان آگاه جامعه خدوم بهیاری می بایست با همدلی هر چه بیشتر در رسیدن به خواسته های خود گام برداریم و اجازه ندهیم که برخی افراد با دمیدن در جو احساسی، اشتباه ، دروغ و تخریب عامل انفکاک در جامعه بزرگ پرستاری و مانع حصول دستاوردهای قریب الوقوع برای این خادمان ملت و سرباران فداکار نظام سلامت کشور شوند .

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha