سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
کد خبر: 288507

ایرلاین‌های مختلف در سراسر جهان تصمیمات جدیدی را در راستای مقابله با انتشار و شیوع ویروس خطرناک و کشنده کرونا اتخاذ کرده‌اند.

تمهیدات ایرلاین‌ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا

سلامت نیوز:ایرلاین‌های مختلف در سراسر جهان تصمیمات جدیدی را در راستای مقابله با انتشار و شیوع ویروس خطرناک و کشنده کرونا اتخاذ کرده‌اند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، هم زمان با انتشار گسترده و شیوع ویروس خطرناک و کشنده موسوم به کروناویروس در چین که تا این لحظه در چین منجر به کشته شدن حدود ۱۰۶ نفر شده و بالغ بر چهار هزار و ۵۰۰ نفر را نیز در شهر و کشورهای مختلف مبتلا کرده است،  بسیاری از شرکت های هواپیمایی در سراسر جهان تمهیداتی را در راستای مقابله با ویروس کرونا اندیشیده و تصمیمات متعددی را اتخاذ کرده اند.


به عنوان مثال شرکت بریتیش ایرویز (British Airways)، ایرلاین حامل پرچم کشور بریتانیا که بدون شک یکی از بزرگترین شرکت های هواپیمایی فعال در جهان به شمار می رود، به تازگی اعلام کرده است که علاوه بر لغو پرواز به شهر ووهان چین که مرکز شیوع این ویروس کشنده بوده است، اقدامات دیگری را نیز انجام داده است که از جمله مهم ترین آنها امکان جابجایی زمان و مکان پرواز بدون اخذ هزینه جداگانه، بازگشت هزینه بلیت و همچنین به تعویق انداختن زمان سفر برای مسافرانی است که قصد سفر و عزیمت به چین و نواحی شرق آسیا (همچون هنگ کنگ) را داشته اند.


شرکت بریتیش ایرویز در این خصوص با انتشار بیانیه ای نوشت: از آنجایی که ویروس کشنده وخطرناک کرونا در چین شیوع گسترده ای پیدا کرده است، ما به منظور حفظ جان مسافران و مشتریان خود این امکان را به آنها می دهیم که تا ۲۳ فوریه سال ۲۰۲۰ میلادی، سفرهای خود را به چین و مناطق شرق آسیا لغو کنند و هزینه بلیت خود را به صورت کامل بازپس بگیرند.


همچنین ایرلاین کاتای پاسیفیک (Cathay Pacific) که شرکت هواپیمایی حامل پرچم هنگ کنگ است و یکی از بزرگترین ایرلاین های فعال در شرق آسیا به شمار می رود، از تمامی کارکنان، کارمندان و خدمه پروازی خود خواسته که به منظور جلوگیری از ابتلا به این ویروس، از ماسک های مخصوص استفاده کنند.


بر اساس گزارش وب سایت های businesstraveller و simpleflying، بسیاری دیگر از ایرلاین های فعال در کشورهای مختلف جهان نیز در اقداماتی مشابه، پروازهای خود را به چین و نواحی پرخطر نزدیک به این کشور به طور موقت لغو کرده و از تمامی مسافران خود درخواست کرده اند که از سفرهای غیرضروری به این مناطق خودداری کنند.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha