سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹
کد خبر: 288516

موضوع آب در کلانشهرها باید ناظر بر دهه‌های پیش‌رو باشد، به دنبال جبران کسری آب شرب تهران تا سال ۱۴۱۵ از طریق مدیریت مصرف هستیم.

چند میلیون متر مکعب کسری آب داریم؟

سلامت نیوز: موضوع آب در کلانشهرها باید ناظر بر دهه‌های پیش‌رو باشد، به دنبال جبران کسری آب شرب تهران تا سال ۱۴۱۵ از طریق مدیریت مصرف هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، رضا اردکانیان وزیر نیرو در آیین بهره‌برداری از فاز دوم تصفیه‌خانه هفتم آب و طرح‌های آب و برق استان تهران که با حضور رئیس جمهور صورت گرفته بود، گفت: از جمعیت ۱۴ میلیون نفری استان تهران ۱۰ میلیون نفر در تهران ساکن هستند و یک ششم جمعیت کشور در این استان جای گرفته است پس این موضوع حکایت از اهمیت توجه به تأمین و توزیع آب و جمع‌آوری فاضلاب در این استان حکایت دارد.

وی با بیان اینکه واحد دوم تصفیه‌خانه هفتم تهران بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت را در شهرهای پاکدشت، ورامین، قرچک و پیشوا زیر پوشش خود قرار خواهد داد، گفت: ۲۰ پروژه خرد و کلان برق با ۲۷۵ میلیارد تومان در تهران، قرچک، ورامین و اسلامشهر و نیروگاه خورشیدی با ۱۲۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در ری و دماوند و آبرسانی به ۷۲ روستای پرجمعیت با ۱۴۶ هزار نفر جمعیت با ۵۰ میلیارد تومان اعتبار امروز به بهره‌برداری برسد.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه در آستانه فعالیت شرکت‌های آب و فاضلاب کشور که یکپارچه خواهند شد قرار داریم، گفت: این به آن معنی است که مجموع سرمایه‌ها اعم از منابع انسانی، تجهیزات، ظرفیت‌های مهندسی، مدیریتی و مالی به طور یکپارچه در شهر و روستا به کار گرفته شده است. امید است این حرکت آبرسانی روستایی از سال ۹۳ تاکنون تأثیرات فراوانی به همراه داشته و بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ روستا را با جمعیت ۷ میلیون نفر به شبکه آب پایدار وصل کرده، بتوانیم ادامه دهیم.

اردکانیان گفت: طبق محاسبات صورت گرفته حدود ۲۵۰ میلیون مترمکعب کسری داریم که بنا داریم این کسری را با تمرکز و توجه به اصلاح شبکه و کاهش هدررفت آب تا سال ۱۴۱۵ جبران کرده و بتوانیم با هماهنگی نزدیک با شهرداری تهران حدود ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب باکیفیت که در سال برای فضای سبز، غیرشرب و بهداشت صرف می‌شود را با پساب‌های تصفیه شده جایگزین کنیم.

وی گفت: این موضوع علاوه بر اینکه به تعادل‌بخشی سفره‌های آب زیرزمین و کاهش فرونشست در زمین در جنوب تهران کمک می‌کند موجب رونق کشاورزی و تأمین حقابه‌های کشاورزان نیز خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha