چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۹
کد خبر: 28858
سلامت نیوز : در شروع سن یائسگی، احتمال افزایش وزن بالا خواهد بود و بهتر است افراد برای جلوگیری از ابتلا به علائم یائسگی، ورزش كردن منظم را در برنامه روزانه خود بگنجانند.
دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اعلام كرد: ورزش منظم و نه چندان سنگین موجب افزایش فعالیت‌های غدد داخلی بدن و از جمله هیپوفیز و ترشح هورمون می‌شود و مطالعات اخیر نشان می‌دهد زمانی كه زنان طی دوران یائسه شدن هستند، اگر به طور منظم ورزش و تحرك بدنی داشته باشند، كمتر دچار تعریق و گرگرفتگی می‌شوند.
بنابراین گزارش، زنان باید ورزش را در دوران یائسگی جزء اولویت‌های زندگی خود قرار دهند و می‌توانند در ابتدا 2 تا 3 بار در هفته و به مدت 15 تا 30 دقیقه ورزش را آغاز كنند و با این میزان ورزش، از 40 درصد سرعت ضربان قلب خود استفاده خواهند كرد.
این گزارش می‌افزاید: پس از یك ماه می‌توانند این میزان را به 4 بار و مدت 15 تا 30 دقیقه در هفته افزایش دهند كه با این میزان ورزش، از 90 درصد سرعت ضربان قلب خود استفاده می‌كنند.
بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقاء سلامت، روش‌های آرام سازی عضلات توام با تنفس عمیق نیز موجب كاهش علائم یائسگی می‌شود و بهتر است در این دوران برای جلوگیری از گر گرفتگی مصرف چای، قهوه و كافئین موجود در نوشیدنی‌ها را كاهش داد.
این گزارش حاكیست: استعمال دخانیات علائم یائسگی را تشدید می‌كند و غذاها و نوشیدنی‌هایی كه قند مصنوعی دارند باید كم مصرف شوند زیرا می‌توانند افزایش وزن را در این دوران به همراه داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha