چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۲
کد خبر: 28862
سلامت نیوز : بیماری های عفونی نه تنها با سرعت بیشتری گسترش می یابند بلکه بسیار بیشتر از قبل پدیدار می شوند به طوریکه در چند سال اخیر نزدیک به 40 بیماری عفونی شناسایی شده است که در گذشته ناشناخته بوده اند.
حسن هدیه لو فوق تخصص بیماری های عفونی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: دستیابی به امنیت سلامت عمومی بین المللی یکی از اساسی ترین چالش های برخاسته از متغیرهای پیچیده و جدید سلامت عمومی است.

وی با بیان اینکه آسیب پذیری های مشابه موجب مسئولیت های مشترک جامعه جهانی و کشورهای مختلف در زمینه پیشگیری از بیماری ها و آسیب ها می شود تصریح کرد: تقویت نظام مراقبت بیماری ها و سیستم های پاسخ دهی در کشورها، نقطه مرکزی بهبود امنیت سلامت در دنیا است و به پیشگیری از بحران های سلامت عمومی بین المللی کمک می کند.

هدیه لو افزود: مسافرت ها و تردد بسیار متنوع و فراوان و آسان در سطح دنیا و ارتباط بیشتر انسان ها در مناطق مختلف جهان زمینه تسهیل گسترش سریع عوامل عفونی و تهدیدات شیمیایی و هسته ای را فراهم کرده است.

این فوق تخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه بسیاری از بیماری های عفونی و قابل واگیر قدیمی در سطح دنیا کنترل شده و روند ابتلا به آنها کاهش یافته است تأکید کرد: متأسفانه با وجود کاهش در برخی از بیماری های عفونی امروز شاهد بروز و گسترش عوامل عفونی هستیم که خود به یک معضل جهانی تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: در واقع امروز بیماری های عفونی نه تنها با سرعت بیشتری گسترش می یابند بلکه بسیار بیشتر از قبل پدیدار می شوند به طوریکه در چند سال اخیر نزدیک به 40 بیماری عفونی شناسایی شده است که در گذشته ناشناخته بوده اند.

وی اظهار داشت: مواد غذایی آلوده به عوامل بیماری زا و سموم حوادث میکروبی و عفونی از قبیل بیوتروریسم ناشی از سیاه زخم و حوادث شیمیایی، هسته ای و تشعشعات، بلایای طبیعی و حوادثی همچون سیل و زلزله از جمله عوامل جدید و مهم تهدید کننده سلامت عمومی جهانی هستند که مهمترین نقش را در ایجاد و گسترش عوامل عفونی تازه شناسایی شده داشته اند.

هدیه لو خاطرنشان کرد: تقویت نظام مراقبت بیماری ها، همکاری های بین المللی، تدوین مقررات و ضوابط بهداشتی و برنامه ریزی های دقیق و متناسب با وضعیت کشورهای مورد هدف از جمله راهکارهای مبارزه با بیماری ها و عوامل عفونی نو پدید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha