نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزارت بهداشت تمامی امکانات را برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا و آموزش‌های لازم به مردم بسیج کرده است.

وزارت بهداشت تمامی امکانات را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بسیج کرده است

سلامت نیوز:نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزارت بهداشت تمامی امکانات را برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا و آموزش‌های لازم به مردم بسیج کرده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،محمدحسین قربانی ، با اشاره به اعلام وضعیت فوق‌العاده سازمان بهداشت جهانی درباره شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: مردم ایران نگرانی و دغدغه‌هایی درباره ویروس ناشناخته کرونا دارند که از کشور چین و جنوب شرق آسیا رواج پیدا کرده است. ویروسی که باعث از دست دادن جان تعدادی زیادی شده و هنوز درمان خاصی برای آن وجود ندارد. نگرانی‌ها مربوط به کل دنیا است.


وی ادامه داد: خوشبختانه وزارت بهداشت همه امکانات را برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا و یا مبتلایان به آن به داخل کشور بسیج کرده، با این وجود نیاز است مردم از علائم این ویروس آگاهی داشته باشد تا در صورت ابتلا سریع به پزشک مراجعه کنند.


نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی رعایت اصول بهداشتی به خصوص بهداشت فردی را ضروری خواند و افزود: در فرهنگ ما مسافحه و روبوسی وجود دارد، حتی‌المقدور در این ایام از روبوسی خودداری شود و در دید و بازدیدها نکات بهداشتی رعایت شود خوشبختانه هنوز این ویروس وارد کشور ما نشده، مجموعه وزارت بهداشت و سیستم پدافند غیرعامل هم مصمم هستند تا ورود مسافران به خصوص از جنوب شرق آسیا و چین تحت کنترل انجام شده و قرنطینه‌های لازم را ایجاد کنند.


وی همچنین اظهار کرد: آموزش‌های لازم هم به مسافران به خصوص ایرانی‌ها که قصد خروج از کشور را دارند داده شده تا شاهد حداقل آسیب‌ها در این حوزه باشیم.
قربانی همچنین اطلاع‌رسانی و افزایش اطلاعات مردم را در شرایط فعلی مهم خواند و گفت: باید صداوسیما در زمان‌های پربیننده از کارشناسان خبره برای بالا بردن آگاهی مردم و دادن پیام‌های بهداشتی با محتوای اقدامات لازم برای پیشگیری و محافظت مردم استفاده کند، چراکه قطعا افزایش سطح آگاهی مردم در عدم شیوع ویروس کرونا تاثیرگذار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha