سلامت نیوز : رئیس جامعه آزمایشگاهیان ایران گفت: افزایش هزینه كیت‌ها، مواد آزمایشگاهی و حقوق كاركنان و تاخیر 6 ماهه پرداخت بیمه‌ها وضعیت نابسامانی را بر آزمایشگاه‌های تشخیص طبی حاكم كرده و كسی هم نیست از حقوق آنها دفاع كنند.

محمد وجگانی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: افزایش قیمت كیت‌های آزمایشگاهی و بالارفتن هزینه جاری آزمایشگاه‌ها اداره آنها را با مشكل روبه‌رو كرده است.

وی افزود: زمانی گفته می‌شد اگر آزمایشگاهی در روز كمتر از 30 بیمار را پذیرش كند ضرر كرده است اما اگر امروز این میزان محاسبه شود قطعاً بالاتر خواهد بود.

وجگانی تصریح كرد: به هر حال با بحث هدفمندی‌ یارانه‌ها فشار زیادی بر آزمایشگاه‌های تشخیص طبی وارد شده است اما كسی به داد آنها نمی‌رسد و مسئولان آزمایشگاه‌ها چاره‌ای جز ادامه كار و ساختن با وضعیت موجود ندارند.

وی اضافه كرد: برخی آزمایشگاه‌ها در پرداخت حقوق كاركنان دچار مشكل هستند و پرداخت هزینه كیت‌ها و مواردی دیگر با چند ماه تاخیر انجام می‌شود. لذا وضعیت نابسامانی بر آزمایشگاه‌ها برقرار شده است و كسی هم نیست از حقوق آنها دفاع كند.

وجگانی یادآور شد: در این شرایط سخت بیش از 6 ماه پرداخت‌های تامین اجتماعی به تأخیر افتاده است كه این روند، ‌روند غیرقانونی، غیرشرعی و غیر اخلاقی است و باید در نظر داشت كه آزمایشگاه‌ها علاوه بر اینكه موسسه خدمات‌رسانی هستند باید توجیه اقتصادی هم داشته باشند كه درصد بالایی از آزمایشگاه‌ها هم اكنون این توجیه را ندارند.

وی افزود: هرگونه افزایش تعرفه، خدمات پزشكی به مردم ضرر می‌رساند لذا به جای افزایش تعرفه باید یارانه‌های دولت به این بخش تعلق گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha