یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
کد خبر: 288661

منافذ باز صورت، چاله‌هایی است که به پوست، ظاهری پرتقالی می‌دهد. از آن جا که خانم‌ها معمولا نگران داشتن پوستی با جوش، لک و منافذ پوستی هستند گاهی برای مخفی کردن آن‌ها به انواع لوازم آرایشی روی می‌آورند که این روش خود باعث ایجاد مشکلات پوستی دیگر می‌شود.

راه حل بستن منافذ پوست در آشپرخانه شماست

سلامت نیوز:منافذ باز صورت، چاله‌هایی است که به پوست، ظاهری پرتقالی می‌دهد. از آن جا که خانم‌ها معمولا نگران داشتن پوستی با جوش، لک و منافذ پوستی هستند گاهی برای مخفی کردن آن‌ها به انواع لوازم آرایشی روی می‌آورند که این روش خود باعث ایجاد مشکلات پوستی دیگر می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،راه‌های مختلف، ارزان و ساده با نتایج شگفت‌انگیز  برای بستن این منافذ وجود دارد که در ادامه برخی از آن‌ها را معرفی خواهیم کرد اما پیش از آن به دلایل اصلی ایجاد این منافذ پوستی اشاره می‌کنیم.

 این منافذ باز چرا ایجاد می‌شود؟

یک دلیل این عارضه ممکن است ژنتیکی باشد.این افراد به‌دلیل ارثی، پوستی چرب و در نتیجه منافذ بازتری دارند که در هنگام بلوغ به علت تغییرات هورمونی که ترشحات چربی پوست افزایش می‌یابد این حالت شدیدتر می‌شود. افراد با این نوع پوست باید در نخستین گام  بر درمان چربی بیش از حد پوست‌شان تمرکز کنند. 

معجزه سرکه سیب در بستن منافذ پوست

سرکه سیب، دارای خواص ضد‌التهابی و ضد‌میکروبی است، باکتری‌ها و عفونت‌های سلولی را کاهش می‌دهد و تعادل pH پوست را تنظیم می‌کند.

برای شروع کافی است که با محلولی به نسبت مساوی از آب و سرکه و با استفاده از پنبه، سطح پوست را بپوشانید و پس از دقایقی پوست را با آب بشویید. اگر احساس سوزش شدید کردید مقدار آب را بیشتر کنید تا سلول‌ها دچار التهاب نشوند.  

 خاصیت سفت‌کنندگی پوست با سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ سلول‌ها را جمع می‌کند ضمن این که چربی‌های اضافه را هم از بین می‌برد. برای درست کردن این ماسک، سفیده را جدا کنید و هم بزنید، روی پوست ماساژ بدهید و بگذارید نیم ساعت روی پوست باقی بماند تا خشک شود. سپس صورت را با آب ولرم بشویید. روش دیگر تهیه این ماسک مخلوط سفیده با مقداری آب لیمو است.

این ماسک را می‌توانید هفته‌ای دو یا سه بار استفاده کنید. افزون بر تاثیرش بر بسته شدن منافذ پوست، لکه‌ها و تیرگی‌های سطح پوست را هم از بین می‌برد و باعث درخشندگی آن می‌شود. 

اسکراب شکر قهوه‌ای برای محو شدن منافذ پوست

شکر قهوه‌ای یک درمان عالی در مراقبت‌های پوستی است که موجب از بین رفتن سلول‌های مرده، کاهش آلودگی‌های منافذ باز صورت و کوچک‌تر شدن منافذ می‌شود.

برای تهیه آن یک قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای، یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای‌خوری آب لیمو را با هم مخلوط کنید. صورت خود را با آب معمولی بشویید. اسکراب را حدود 3 تا 5 دقیقه روی مناطق آسیب دیده پوست ماساژ و سپس با آب گرم شست وشو دهید. این اسکراب را دوبار در هفته می‌توانید استفاده کنید.

 رفع جادویی منافذ پوست با بخور دادن

برای بخور صورت بهتر است از بخور گیاهی استفاده کنید.برای درست کردن این بخور کمی آب را بجوشانید و مقداری گیاه بابونه، نعناع یا هر گیاه معطر را در آن بریزید و بگذارید دم بکشد در حالی که این ترکیب آرام در حال جوشیدن و خارج کردن بخار است، بخور را شروع کنید تا جایی که صورت‌تان عرق کند و احساس سبکی کنید.

این کار را هفته‌ای دو یا سه بار مجاز هستید انجام بدهید. پیش از بخور، صورت خود را با پاک‌کننده ملایم شست و شو دهید. پس از آن، بلافاصله با بخور آب سرد آن‌ها را ببندید.

 چند نکته: چهره خود را دو بار در روز تمیز کنید. از مرطوب کننده استفاده کنید. برای شستن صورت خود، از آب سرد استفاده کنید.  هرگز با آرایش نخوابید، زیرا از نفس کشیدن پوست شما جلوگیری می‌کند و منافذ باز می‌شود.  غذای سرخ شده و چرب، مصرف نکنید زیرا غدد چربی را برای ترشح بیش از حد چربی پوست تحریک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha