چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۸
سلامت نیوز :دوره آموزشی معاینات پیشرفته با حضور پزشكان قانونی 12 استان‌ كشور در قزوین آغاز شد.

مدیركل پزشكی قانونی استان قزوین صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاح این دوره آموزشی در گفت‌وگو با فارس در قزوین بیان كرد: در چهارمین دوره فراگیر آموزشی معاینات پیشرفته با عنوان «پزشكی قانونی در كارشناسی معاینات بالینی» میزبان 12 استان كشور هستیم كه علاوه بر قزوین، كارشناسان پزشكی قانونی 12 استان كشور طی دو روز در این دوره شركت دارند.
داریوش مهین‌پی ادامه داد: در این دوره آموزشی مباحث به صورت تئوری و كارگاهی ارائه می‌شود كه محدودیت و آسیب در اندام‌های فوقانی به دنبال ضربه مغزی، آسیب عصب محیطی و شكستگی استخوان، تعیین نقص عضو در آسیب به دستگاه بینایی، بررسی مواد قانون مجازات اسلامی (باب نهم دیات)، كارشناسی در آسیب دستگاه گوارشی، آسیب به دنبال اصابت گلوله و ساچمه و تعیین نقص عضو در زندگی نباتی از مباحثی است كه در این دوره آموزشی طرح و ارائه می‌شود.
وی افزود: در پایان این دوره آموزشی یك جمع‌بندی صورت می‌گیرد كه وحدت ‌رویه در پرونده‌هایی كه برای كارشناسی به سازمان ارائه می‌شود، مدنظر قرار می‌گیرد.
مدیركل پزشكی قانونی استان قزوین اضافه كرد: برگزاری همایش‌ها و دوره‌های آموزشی نظیر معاینات پیشرفته در استان‌های قطب كه استان‌های بزرگ كشور هستند، برگزار می‌شود كه قزوین نیز جزو استان‌هایی قرار گرفت كه میزبان اینگونه برنامه‌های آموزشی و همایش‌ها باشد.
وی با اشاره به اهداف و دستاوردهای برگزاری این دوره آموزشی خاطرنشان كرد: در این جلسات مباحث پزشكی و فقهی مطرح می‌شود و هرچه جلسات بیشتری برگزار شود، موجب می‌شود تا وحدت ‌رویه بیشتری را شاهد باشیم.
مهین‌پی اعلام كرد: ما تا 10 سال پیش حتی یك كتاب مرجع نداشتیم، البته جزواتی وجود داشت ولی اكنون چند مورد رفرنس داریم كه سازمان تهیه كرده است و در تمام كشور این رفرنس‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha