پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۷
کد خبر: 28871
سلامت نیوز: جاری شدن سیل در هائیتی منجر به مرگ نزدیك به 25 نفر و آواره شدن هزاران نفر شده است.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، سیل ویرانگر در این كشور حوزه كارائیب، خسارات و صدمات قابل توجهی را به آن منطقه وارد كرده است و مسئولان هائیتی از زمان وقوع زمین لرزه شدید سال گذشته، همچنان درگیر بازسازی هستند.

این در حالی است كه 90 درصد بی‌خانمان‌های زمین لرزه اخیر در این كشور هنوز در چادر یا اردوگاه‌های موقتی دیگر اسكان داده شدنده بودند كه با این سیل بر مشكلات عدیده آنان افزوده شد.

زلزله ماه گذشته در هائیتی یك میلیون نفر را در این كشور فقیر و بی خانمان كرد و بیشتر از230 هزار كشته بر جا گذاشت. سیل امسال چند هفته زودتر از دوره سیل‌های بهاری در هائیتی به راه افتاده است.

بیشتر قربانیان این حادثه اهل منطقه‌ای در حومه شرقی پرتو پرنس، پایتخت هائیتی هستند كه به علت عدم اسكان مناسب و حانه‌هایی با امنیت بسیار پایین جان خود را از دست دادند.

در این منطقه 13 نفر اغلب بر اثر فرو ریختن خانه‌ها یا رانش زمین ناشی از سیلاب جان باختند و نتوانستند خود را از این موضوع در امان نگه دارند.

این مقام سازمان محافظت از غیرنظامیان همچنین گفت: 12 نفر دیگر نیز در سایر مناطق جان خود را از دست دادند.

این سیل همچنین خسارات مادی قابل توجهی در بخش‌های متعددی از پایتخت بر جا گذاشته است كه عمدتاً بر اثر قطع شدن درختان و رانش زمین به وجود آمده است.

مقامات بهداشت و درمان هائیتی همچنین نگران افزایش تلفات ناشی از شیوع وبا در این كشور هستند كه نخستین بار اكتبر سال گذشته شایع شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha