دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
کد خبر: 288712

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مصرف برخی از مواد غذایی در وعده صبحانه باعث لاغری می‌شود.

صبحانه‌ای که شما را خوش اندام می‌کند

سلامت نیوز:یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مصرف برخی از مواد غذایی در وعده صبحانه باعث لاغری می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازباشگاه خبرنگاران،نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی  درباره  فواید مصرف میوه و سبزیجات در صبحانه بزرگسالان، گفت: طبق تحقیقات انجام شده روی افراد، مصرف میوه‌ها، آبمیوه‌های طبیعی و سبزیجات در صبحانه به علت داشتن ویتامین ث موجب انرژی زیاد و سرحالی در افراد می‌شود و همچنین به جذب بهتر آهن غذای کودک هم کمک می‌کند.


جوزدانی گفت: به علاوه این نوع ویتامین در میوه و سبزیجات گاهی اوقات موجب تمرکز بیشر در افراد هم می‌شود.
او در ادامه گفت: برخی از میوه‌ها مانند موز سرشار از پتاسیم و فیبر هستند که این مواد مغذی موجب کاهش اشتها شده و از پرخوری افراد هم جلو گیری می‌کنند.


مصرف میوه در وعده صبحانه کودکان

جوزدانی در ادامه اظهار کرد: کودکان به تمام ویتامین‌ها نیاز دارند پس بهتر است والدین میو‌ها و سبزیجات را حتما در وعده صبحانه فرزند خود قرار دهند.


این متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره فواید استفاده از میوه و صبحانه در کودکان بیان کرد: میوها سرشار از فیبرها هستند که این ماده مغذی موجب رشد کودکان شده به همین علت بهتر است والدین میوها و آب‌میوها را در وعده صبحانه کودک خود قرار دهند.

او گفت: ویتامین ث در میوه‌ها موجب انرژی بیشتر و همچنین جذب بهتر آهن غذا در کودکان می‌شود.
او توصیه کرد: کودکان در فصل سرما علاقه‌ایی به میل کردن میوه‌ها ندارند در این هنگام والدین بهتر است اب‌میوه‌های  طبیعی را جایگزین میوه‌ها و سبزیجات در صبحانه فرزند خود کنند.


جوزدانی یادآوری کرد: کودکان در سنین پایین‌تر ممکن است به میوه علاقه ایی نداشته باشند. که مادران می‌تواند با استفاده از میوه‌ها سس تهیه کنند و در کنار میوه کودک خود قرار دهند تا کودکان با سس میوه در وعده صبحانه میوه مصرف کنند.


این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در پایان تصریح کرد: والدین گرامی علاوه بر تهیه اب‌میو‌های طبیعی و سس‌های میوه می‌توانند میوه‌ها را برش کوچک داده و به شکل‌های بامزه در آورند. و در مقابل کودک خود با خلال یا چنگال کوچک در وعده صبحانه قرار دهند.( استفاده از خلال یا چنگال بستگی به سن کودک دارد.)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha