دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
کد خبر: 288724

تجویزداروها، تنها با معاینه بالینی و گرفتن شرح حال امکان پذیر است و اگر در پاسخ به سوالات مصرف دارویی توصیه می‌شود، پس از مشورت با متخصص مصرف شود.

سینی جذاب غذا در رستوران ها ، خوب یا بد؟

سلامت نیوز:تجویزداروها، تنها با معاینه بالینی و گرفتن شرح حال  امکان پذیر است و اگر در پاسخ به سوالات مصرف  دارویی توصیه می‌شود،  پس از مشورت با متخصص مصرف شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، مدتی است که دررستوران ها سینی غذا با انواع غذاها  و دورچین به همراه نوشیدنی هایی مانند دوغ ، نوشابه و دلسترارائه می شود . می خواستم بدانم آیا  این میزان از تنوع در یک وعده غذایی از نظراصول علم تغذیه مشکلی ایجاد نمی کند؟این که آیا مصرف غذاهای ترکیبی ( بشقاب غذای ترکیبی)  رستوران ها ، ازنظرعلم تغذیه مشکل دارد یا خیر؟ بسته به این است  چه غذاهایی را کنارهم می گذارند.

به عنوان مثال جوجه را کنارکوفته یا کوبیده ارائه می دهند، این غذاها در کنار هم مشکلی ایجاد نمی کند. اما در کل اگر منابع زیاد کلسیم مانند یک پارچ دوغ همراه ماست با منابع زیاد گوشت مصرف کنیم ، می تواند روی جذب همدیگر ( البته اگر در حجم زیاد مصرف شود) تاثیرمنفی داشته باشد.

به عنوان مثال جذب آهن با کلسیم تداخل ایجاد می کندوگرنه تداخل جدی در جذب غذاها ندارد. مصرف سبزیجات دورچین  هم مشکل ایجاد نمی کند .اما نکته مهم این است که دراین شرایط حجم غذایی که هر فرد دریک وعده می خورد زیاد خواهد شد و وی دچار پرخوری می شود، زیرا هزینه ای پرداخته است و باید تمام غذا را میل کند بنابراین در یک وعده حجم  زیادی مواد غذایی و کالری دریافت می کندو زمینه چاقی و اضافه وزن فراهم تر می شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha