افراد سیگاری ‌٤٠ درصد بیش از افراد دیگر در معرض ابتلا به آب مروارید، كدر شدن عدسی چشم و ممانعت از عبور نور و در نهایت نابینایی هستند.

سلامت نیوز : افراد سیگاری ‌٤٠ درصد بیش از افراد دیگر در معرض ابتلا به آب مروارید، كدر شدن عدسی چشم و ممانعت از عبور نور و در نهایت نابینایی هستند.
مسئول دبیرخانه كشوری كنترل دخانیات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در گفت وگو با خبرنگار وب دا،‌ ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:‌ اگر افـــراد در سنین نوجـوانی شــروع به كشیدن سیگار كنند و مدت ‌٢٠ سال یا بیشتـر به این عمـل ادامه دهند بین ‌٢٠ تا ‌٢٥ سال زودتـر از افـرادی كه به هیچ  ‌وجه درزندگی سیگار نكشیده‌اند، خواهند مرد.
مهندس خدیجه محصلی افزود: با تضعیف سیستم ایمنی، افراد سیگاری در اثر مصرف مواد دخانی مستعد ابتلا به انواع بیماریها از جمله لوپوس اریتماتوز می‌شود كه این بیماری می‌تواند عامل از دست دادن موها، ایجاد زخم‌ در دهان، جوش‌های پوست روی صورت، سر و دست‌ها شود.
وی تصریح كرد: استعمال دخانیات باعث از بین بردن پروتئین‌های انعطاف دهنده پوست شده و همچنین باعث تحلیل بردن ویتامین آ و محدود كردن جریان خون در عروق پوست می شود و پوست افراد سیگاری خشك و دارای خطوط و چین خوردگی‌های ریزی در اطراف لب ها و چشم ها است.
كارشناس مسئول كنترل دخانیات با اشاره به این كه افراد سیگاری ‌٣ برابر بیش از افراد غیر سیگاری به عفونت گوش میانی دچار می‌شوند،‌ گفت: افراد سیگاری ‌٢ برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری در معرض خطر ابتلا به نوعی سرطان پوست (پوسته پوسته شدن، برجستگی روی پوست) قرار دارند.
به گفته مهندس محصلی،‌ افراد سیگاری ‌٥/١ مرتبه بیشتر از افراد غیر سیگاری در معرض خطر از دست دادن زودرس دندانها هستند.
وی تأكید كرد:‌ منواكسید كربن یكی از اصلی‌ترین گازهای سمی در خروجی اگزوز اتومبیل و دود سیگار است، میل تركیبی این گاز با خون بسیار بالاتر از اكسیژن است و این گاز باعث كاهش قدرت عمل اكسیژن در خون افراد سیگاری حرفه‌ای تا ‌١٥ درصد می‌شود.
مسئول دبیرخانه كشوری كنترل دخانیات ابراز داشت: استخوان‌های افراد سیگاری تراكم خود را از دست داده و به راحتی شكسته می‌شود همینطور زمان التیام یافتن و جوش خوردن آنها پس از شكستگی تا ‌٨٠ درصد افزایش پیدا می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha