دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
کد خبر: 288759

بوی بد دهان می تواند شرم آور باشد، اگرچه به خودی خود خطرناک نیست، ممکن است اعتماد به نفس شخص را از بین ببرد و حتی می تواند نشان دهنده یک مشکل جدی برای سلامتی باشد.

۹ مورد که می تواند باعث بوی بد دهان شود

سلامت نیوز: بوی بد دهان می تواند شرم آور باشد، اگرچه به خودی خود خطرناک نیست، ممکن است اعتماد به نفس شخص را از بین ببرد و حتی می تواند نشان دهنده یک مشکل جدی برای سلامتی باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، مصرف بعضی از غذاها یا بهداشت ضعیف دهان و دندان می تواند یکی از عوامل بوی بد دهان باشد، اما در حقیقت موارد دیگری هم سبب بوجود آمدن بوی بد دهان می شوند.

۱-نوشیدنی های گازدار

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، نوشیدنی های گازدار مانند آب گازدار یا نوشابه ها به دلیل داشتن اسید فسفریک یا سیتریک از آب هم اسیدی تر هستند. طبق تحقیقات، آب گازدار می تواند pH دهان را پایین بیاورد و باعث اسیدی تر شدن آن شود. این اسیدیته شدن دهان می تواند دهان را خشک کند و به باکتری ها و ذرات غذایی اجازه دهد که به اطراف بچرخند و باعث بوی بد دهان شوند.

۲-برخی از رژیم های غذایی

تلاش برای از دست دادن وزن از طریق رژیم ، در واقع می تواند منجر به بروز بوی بد دهان شود. افرادی که رژیم کم چرب دارند، معمولا نفسشان بوی عجیب می گیرد. این امر به دلیل محدود کردن کربوهیدرات هاست که می تواند بدن را به حالت متابولیکی موسوم به کتوز وارد کند .

۳- دهان خشک

خشکی مزمن دهان، که به عنوان زردوستومی نیز شناخته می شود، هنگامی ایجاد می شود که غدد بزاقی بزاق کافی ایجاد نکنند. این امر به شکوفا شدن باکتری ها منجر می شود و باعث بوی بد دهان و پوسیدگی دندان می شود.

۴- قهوه

کافئین موجود در قهوه می تواند باعث خشکی دهان شود و منجر به رشد بیش از حد باکتریهای دهانی شود. این عدم بزاق همچنین می تواند تاخیر در تجزیه ذرات مواد غذایی بد بو کننده در دهان را ایجاد کند.

۵-الکل

الکل دارای یک اثر خشک کنندگی است که می تواند تولید بزاق را محدود کند و به شکوفا شدن باکتری ها منجر شود.

۶-مصرف برخی از داروها

مصرف داروهای نیترات یا فنوتیازین و همچنین برخی از داروهای شیمی درمانی با فروپاشی در بدن، بوی قابل توجهی ایجاد می کنند. علاوه بر این، داروهایی که باعث خشکی دهان می شوند منجر به تشدید بوی بد دهان می شوند.

۷-سنگهای لوزه

سنگ های کوچک ایجاد شده در لوزه ها می توانند در لوزه ها گیر کرده و علائمی مانند بوی بد دهان، درد گلو، طعم دهانی فلزی، فشار گوش یا احساس اینکه چیزی در گلو گیر کرده است را ایجاد کنند.

۸- رفلاکس اسید

رفلاکس معده باعث می شود تا صفرا در معده و غذاهای کم هضم به عقب مری بروند. این بیماری علاوه بر ایجاد درد و احساس سوزش، می تواند به بوی بد دهان منجر شود.

۹- قند خون بالا

وقتی قند خون زیاد است، سطح گلوکز در بزاق اغلب بالا می رود که یک محیط مناسب برای رشد باکتری ها ایجاد می کند و ممکن است به بوی بد دهان منجر شود، به خصوص در مبتلایان به دیابت.

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha