سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶
کد خبر: 288782

انسولین قلمی کمبود ندارد

سلامت نیوز: دبیر انجمن داروسازان ایران در خصوص توزیع انسولین‌های قلمی گفت: با تدابیر اندیشیده شده، می‌توان گفت کمبودی که در ماه‌های گذشته وجود داشت، دیگر حس نمی‌شود.

محمد خلیلی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: داروخانه هایی که طی فراخوان داده شده، با موضوع  "داروخانه هایی که تمایل به توزیع انسولین دارند" و بر اساس شرایطی که معاونین غذا و دارو در استان‌ها و دانشگاه ها تعیین می‌کنند، حائز شرایط باشند، انسولین قلمی توزیع می‌کنند و شرایط توزیع مشخصی دارند و همه چیز روی روال و در حال انجام است

دبیر انجمن داروسازان ایران ادامه داد: روند توزیع انسولین از جمله اینکه چه تعداد انسولین و به چه افرادی و در چه مراکزی توزیع شود، باید کاملا شفاف در سامانه ثبت شود.

وی افزود: شاید بتوان به اصطلاح، این داروخانه ها را منتخب نام گذاشت، ولی معنای این منتخب این نیست که این داروخانه ها ارجحیتی بر سایر داروخانه ها دارند، بلکه در بیشتر استان ها، این فرایند از طریق فراخوان برای فروش انسولین در داروخانه ها انجام شده و بعد از اعلام داوطلب شدن داروخانه، یک بخشنامه نیز وجود دارد که در آن شرایط خاصی برای توزیع انسولین توسط داروخانه محرز شده است.

به گفته خلیلی، هدف از این امر، کنترل و رسیدن انسولین به دست بیمار و جلوگیری از خروج انسولین‌ها از سیستم توزیع رسمی کشور و خروج از کشور است که می توان گفت در مسیر این هدف، موفق بوده است.

وی ادامه داد: ممکن است همچنان تهیه انسولین قلمی برای بیماران، بدلیل عدم دسترسی تمام داروخانه‌ها دشوار به نظر برسد، اما واقعیت این است که در این زمینه کمبودی نداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha