سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
کد خبر: 288783

ویروس کرونا این روزها به یکی از موضوعات بحث برانگیز خانواده‌ها تبدیل شده است. چند روزی هست که وزارت بهداشت درباره روش‌های پیشگیری و مراقبت از ابتلا به این ویروس هشدار می‌دهد.

آموزش پیشگیری از کرونا در مدارس

سلامت نیوز:ویروس کرونا این روزها به یکی از موضوعات بحث برانگیز خانواده‌ها تبدیل شده است. چند روزی هست که وزارت بهداشت درباره روش‌های پیشگیری و مراقبت از ابتلا به این ویروس هشدار می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران ،اگرچه منشأ این ویروس چین است و هنوز به گفته مقامات وزارت بهداشت این ویروس وارد کشور نشده است؛ اما همچنان انتشار خبر مربوط به مرگ و میر ویروس کرونا به نگرانی خانواده‌ها دامن زده است آنها می‌گویند چگونه می‌توانند فرزندانشان را در محیط‌های خارج از خانه از این ویروس ایمن نگه دارند.

هر چند در چند روز اخیر وزارت بهداشت اینفوگرافی‌های زیادی در رابطه با بهداشت فردی منتشر کرده است اما به نظر می‌رسد هنوز خانواده‌ها از ابتدایی‌ترین روش‌های پیشگیری و مراقبت از ویروس کرونا اطلاعی ندارند. برای همین دیروز وزارت بهداشت در جلسه‌ای با اعضای هیأت دولت تصمیم گرفتند از طریق استانداری‌ها و فرمانداری‌ها نکات پیشگیری از این ویروس را در اختیار سازمان‌ها و نهادهای مختلف در استان‌ها قرار بدهند.

بر این اساس دانشگاه‌های علوم پزشکی بروشورهای آموزشی را تهیه کرده‌اند و این بروشورها در اختیار مدرسه گذاشته‌اند.بنابراین مدیرکل سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش از ارسال بخشنامه مراقبت و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا به همه ادارات آموزش و پرورش استان‌ها و ارائه آموزش‌های لازم برای جلوگیری از شیوع این بیماری خبر داد.

در این بخشنامه، تأکید شده است که هماهنگی لازم درباره آموزش پیشگیری کرونا به دانش‌آموزان انجام شود و حتی آموزش پیشگیری از این بیماری به اولیا، کارکنان، مدیران و معلمان با توصیه به رعایت بهداشت فردی هم تأکید شده است. حسن ضیاءالدینی درباره این بخشنامه به «ایران» می‌گوید: اطلاع‌رسانی در بین دانش‌آموزان را شروع کرده‌ایم ما یک بخشنامه به تمامی ادارات آموزش و پرورش استان‌ها ارسال کرده‌ایم.

در این بخشنامه از همکارانمان خواستیم که اگر دانش‌آموزی علائم سرماخوردگی را داشت اجازه دهند تا او به خانه برود و تا بهبودی کامل استراحت کند. خانواده‌ها هم نگران درس فرزندانشان نباشند ما از مدیران مدارس خواسته‌ایم تا شرایط جبران درس دانش‌آموزان را فراهم کنند.

به خانواده‌ها هم توصیه می‌کنیم وقتی متوجه شدند که دانش‌آموزشان علائم سرماخوردگی دارد خودشان از رفتن فرزندانشان به مدرسه جلوگیری کنند تا در منزل استراحت کنند.  غیبت دانش‌آموزان به‌خاطر بیماری موجه است و البته خانواده باید به مدرسه اطلاع دهد. 

او درباره آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان می گوید: پوستر و دستورالعمل‌های رعایت بهداشت و آموزش پیشگیری از این بیماری را به مدارس داده‌ایم تا عموم دانش‌آموزان، مدیران و معلمان مدارس استفاده کنند.

در استان‌ها این پوسترهای آموزشی در مدارس توزیع شده است همچنین 6 هزار مربی بهداشت داریم که این مربیان در مدارس فعال شده‌اند علاوه بر این 2 میلیون و 100 هزار سفیر سلامت دانش‌آموزی هم هستند که آموزش‌های لازم را به دانش‌آموزان می‌دهند.ضیاءالدینی می افزاید: معلمان هم قبل از شروع درس توضیحاتی درباره شیوع بیماری به دانش‌آموزان می‌دهند. اگر دانش‌آموزان به توصیه‌های مربیان بهداشتی و سفیران سلامت توجه کنند همه به سلامت این دوران را سپری خواهند کرد .

هنوز موردی از ابتلا به ویروس کرونا در کشور گزارش نشده استرئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در مورد دانشجویان ایرانی مقیم ووهان چین تا به حال هیچ موردی از ابتلای این دانشجویان به ویروس کرونا اعلام نشده است. 

 محمدمهدی گویا درباره مشاهده یک فرد مشکوک به کرونا در اصفهان گفت: مواردی را در کشور داریم که مشکوک به کروناویروس هستند، به‌دلیل اینکه علائم این بیماری با آنفلوآنزا یکی است، هر کسی را که مشکوک باشد بستری می‌کنیم و آزمایش‌های لازم انجام می‌شود. فردی که در اصفهان مشکوک بود پس از بررسی‌ها و آزمایش‌های لازم مرخص شده است و تاکنون هیچ موردی در ایران مرتبط با این ویروس اعلام نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha