سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
کد خبر: 288789

یکی از بدترین چین و چروک‌های صورت، خط اخم بین دو ابروست که خیلی زود به چشم می‌آید. دلایل ایجاد آن می‌تواند ژنتیکی، سن و سال، نور خورشید، استرس و فشار، تکرار بیش از حد و طولانی یک حالت چهره برای بیان احساسات باشد.

چند راهکار ساده برای رفع خطوط اخم بین ۲ ابرو

سلامت نیوز:یکی از بدترین چین و چروک‌های صورت، خط اخم بین دو ابروست که خیلی زود به چشم می‌آید. دلایل ایجاد آن می‌تواند ژنتیکی، سن و سال، نور خورشید، استرس و فشار، تکرار بیش از حد و طولانی یک حالت چهره برای بیان احساسات باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،اغلب اولین گزینه‌ای که برای رفع آن به ذهن هر فرد می‌رسد، بوتاکس است. این در حالی است که چاره کار روش‌های ساده، خانگی و ارزان است که ما شما را با برخی از آن‌ها آشنا می‌کنیم.  

  از معجزه روغن‌های طبیعی غافل نشوید

کافی است به مدت ۱۰ دقیقه روغن نارگیل یا روغن زیتون را روی خط اخم و  حتی چروک‌های، پیشانی خوب ماساژ دهید. اگر پوست‌تان خشک است، روغن نارگیل بهترین گزینه است. 

غذای سالم بخورید و آب زیاد بنوشید

تغذیه سالم و نوشیدن متعادل آب، راهی ایده‌آل برای داشتن پوستی شفاف و صاف است. آب، بدن‌تان را هیدراته و سطح رطوبت پوست را متعادل می‌کند. مصرف به اندازه آب، بافت‌های پوست را ترمیم و از بروز خط ابرو جلوگیری می‌کند. همچنین مصرف مکمل‌های حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ نیز در آب رسانی به پوست مؤثر است.

 ماساژ صورت را دست کم نگیرید

این روش راهی آرامش‌بخش برای رهایی از خطوط اخم است.خیلی ساده انگشتان دست را روی پیشانی قرار و  با حرکات دورانی صورت تان را ماساژ دهید. این کار باعث تحریک پوست اطراف چشم و پیشانی می‌شود و این بخش را تقویت می‌کند. انگشت‌های سبابه خود را در نقاط مختلف پیشانی حرکت دهید. ماساژ نیشگونی را هم امتحان کنید؛ به این ترتیب که با انگشتان شست و انگشتان اشاره خود بین ابروهایتان را نیشگون بگیرید، ۱۰ ثانیه نگه دارید و همین کار را در طول ابروها تکرار کنید.

خوب بخوابید

خواب کافی را از خودتان دریغ نکنید، شما را شاداب‌تر و پوست‌تان را لطیف‌تر می‌کند. بهتر است به پشت بخوابید، خوابیدن روی صورت باعث کشیدگی پوست می‌شود.

ضدآفتاب فراموش نشود

بهتر است در هر فصلی که هستید چه زمستان، چه تابستان از یک ضدآفتاب مناسب استفاده کنید. در کنار ضد‌آفتاب، می‌توانید از عینک آفتابی هم برای حفظ کردن چشم‌های خود از اشعه‌های خطرناک خورشید استفاده کنید.

 تمرینی برای رفع خط اخم

برای این کار از هر دو دست خود کمک بگیرید، اول از همه کف دست راست خود را روی سمت راست پیشانی قرار دهید و آن را محکم نگه دارید، در همین حال کف دست دیگر خود را در قسمت دیگر پیشانی خود بگذارید و آن را به صورت دورانی به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید. این کار را برای قسمت دیگر تکرار کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha