سلامت نیوز : رییس كل سازمان نظام پرستاری پیشنهاد كرد: بخشی از نیروی پرستاری كه جذب آنها از طریق استخدام دولتی میسر نیست از طریق تعاونی خدمات پرستاری تامین شوند.

غضنفر میرزابیگی در نشست معرفی اعضای شورای عالی سومین دوره سازمان نظام پرستاری با اعلام این مطلب، تاكید كرد: به منظور جذب پرستاران از طریق تعاونی‌ خدمات پرستاری لازم است ابتدا استاندارد نیروی پرستار به ازای هر تخت مشخص شود.

وی درباره انتخابات سومین دوره شورای عالی سازمان نظام پرستاری، اظهار كرد: عده‌ای از اعضای انتخابی این شورا در تثبیت و تحكیم اهداف هیات مدیره‌های نظام پرستاری موثر هستند؛ البته جوانانی نیز به عضویت شورای عالی در آمده‌اند كه از جمله منتقدان این عرصه به شمار می‌روند.

رییس كل سازمان نظام پرستاری با اشاره به دستاوردهای این سازمان، گفت: در حال حاضر بالغ بر 91 هزار و 500 نفر عضو سازمان نظام پرستاری هستند كه در ICN(شورای بین‌المللی پرستاری) نیز عضویت دارند. از سوی دیگر تلاش كرده‌ایم با تعامل با رسانه‌هایی مانند صدا وسیما، شغل پرستاری را بیشتر به مردم معرفی كنیم، علاوه بر آن راه‌اندازی مراكز تحقیقات بالینی پرستاری را در دستور كار داریم.

وی افزود: در حال حاضر به سمت پرستاری تخصصی و فوق‌تخصصی حركت می‌كنیم و به همین منظور 14 رشته تخصصی در مقطع فوق‌لیسانس طراحی شده است.

میرابیگی در ادامه با بیان اینكه هوشبری به مقطع كارشناسی ارتقاء یافته است، اظهار امیدواری كرد كه بتوانیم طرح فعالیت هیات بالینی پرستاری را به صورت آزمایشی در بیمارستان امام خمینی(ره) اجرا كنیم.

میرزابیگی با اشاره به استانداردسازی خدمات پرستاری گفت: در حال حاضر 517 خدمت استاندارد سازی شده‌است و علاوه بر آن دبیرخانه اخلاق پرستاری را از سال گذشته فعال كرده‌ایم؛ البته صرف تدوین آیین‌نامه‌های اخلاق پرستاری كافی نیست و باید این آیین‌نامه‌ها عملیاتی شوند، به همین منظور با اعضای دانشگاه‌ها در این رابطه ارتباط برقرار كرده‌ایم.

وی تاكید كرد: ارتباط با بیماران را باید بهتر ساماندهی كنیم و در این زمینه به برنامه‌ریزی‌های بیشتری نیاز داریم.

رییس كل سازمان نظام پرستاری خواستار بازنگری در لباس پرستاران شد و گفت: اقداماتی در سال‌های گذشته در این زمینه صورت گرفت؛ ولی به سرانجام نرسید و با این وجود امیدواریم كه در لباس پرستاران بازنگری شود چون در حال حاضر لباس آنان بسیار متكثر است.

وی با اشاره به قوانین تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و ارتقای بهره‌وری افزود: در اجرای این دو قانون تاخیر زیادی صورت گرفته است و امیدواریم هرچه زودتر اجرایی شود.

میرزابیگی در ادامه خواستار بازنگری در چارت‌های مراكز بهداشتی و درمانی شد و اظهار كرد: این چارت‌ها در 15 سال پیش تصویب شده است و با نیازها و واقعیت‌های امروز تطابق كامل ندارد.

وی با تاكید بر اینكه لازم است در بیمارستان‌ها مكانی در نظر گرفته شود تا پرستاران بتوانند در آن تجدید قوا كنند، در ادامه پیشنهاد كرد: در بیمارستان‌های دانشگاهی تیپ دو، حوزه اختیارات مدیران پرستاری افزایش یابد و می‌توان این طرح را ابتدا به صورت آزمایشی اجرا كرد؛ چرا كه پرستاران باید پاسخگوی موارد گوناگونی در بیمارستان‌ها و مراكز درمانی باشند.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم فریدون خیری مسئول كمیته اجرایی و پیگیری سومین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری، اظهار كرد: در انتخابات سال جاری میانگین سنی افراد انتخاب شده، 40 سال است، بنابراین شورای عالی نظام پرستاری در دوره سوم تلفیقی از نیروی با تجربه و جوان است.

بنابراین گزارش، بر اساس نتایج سومین دوره انتخابات شورای عالی سازمان نظام پرستاری، غضنفر میرزابیگی به عنوان رییس كل سازمان نظام پرستاری، یعقوب جعفری رییس شورای عالی نظام پرستاری و سیف‌علی نصرتی- نایب رییس این شورا- انتخاب شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha